صفحه اصلی / قیمت طلا به ۱۲۵۶ دلار رسید

قیمت طلا به ۱۲۵۶ دلار رسید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۲۵۶ دلار و ۴۴ سنت رسید.
 علیرغم فشارهای ناشی از تقویت شاخص های بورس و تصمیم هفته گذشته فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره، قیمت طلا دیروز با افزایش مواجه بود و اولین رشد هفتگی در طی ۴ هفته گذشته را به ثبت رساند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۲۵۶ دلا و ۴۴ سنت رسید. قیمت طلا در هفته جاری رشد ۰.۶ درصدی را شاهد بود. این در حالی است که روز دوشنبه قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم ۵ ماه گذشته یعنی ۱۲۳۵ دلار و ۹۲ سنت رسیده بود. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۲۵۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.
افزایش نرخ بهره معمولا موجب پایین آوردن قیمت طلا می شود، زیرا این افزایش موجب بالا رفتن بازدهی اوراق قرضه و کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و با افزایش ارزش دلار، طلا را برای دارندگان ارزهای غیردلاری گرانتر می کند.
در حالی که سناتورهای جمهوری خواه در تلاش برای حل اختلاف نظرها در مورد طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا هستند، ارزش دلار بخشی از کاهش های قبلی را جبران کرد. ارزش شاخص ها در بازار بورس نیز شاهد رشد قابل توجهی بود.
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، قیمت طلا حدود ۹ درصد افزایش یافته در حالی که ارزش سهام در بورس های جهان و فلزات صنعتی حدود ۲۰ درصد رشد داشته است. بیت کوین نیز شاهد جهش ۱۷۴۰ درصدی بوده است.
در بازار دیگر فلزات گرانبها، قیمت پالادیوم با کاهش ۱.۱۹ درصدی به ۱۰۲۰ دلار و ۷۲ سنت رسید.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.