صفحه اصلی / تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد

تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: توازن و تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد.
حسین سلاحورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود یک درصد جمعیت دنیا را داریم ولی سهم ما از صادرات با احتساب فروش نفت ۳۴ صدم درصد و بدون احتساب بازار نفت ۲۴ صدم درصد است که توازن و تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد.
وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم قدم‌های خوبی در راستای بهبود نسبی فضای کسب‌وکار برداشته‌ شده ولی کماکان تا رسیدن به نقطه قابل‌قبول فاصله‌ داریم.
او تاکید کرد: اینکه مسئله توسعه صادرات را فقط به گردن دولت بیندازیم خیلی منطقی نیست چرا که این موضوع فرابخشی است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: اگر حتی در دولت مسئله صادرات را صرفاً به گردن توسعه تجارت بیندازیم باز هم منطقی نیست و بحثی ملی بوده و مستلزم ایجاد عزم بین همه بخش‌ها است.
وی یادآور شد: دولت عراق تعرفه واردات لبنیات را از پنج درصد به ۲۵ درصد افزایش داده و این در حالیست که ۷۵ درصد لبنیات ایران به عراق صادر می‌شود که این امر تهدیدی جدی برای صادرات لبنیات ایران است.
سلاحورزی خاطرنشان کرد: موضوع صادرات باید به عزم ملی تبدیل شود؛ اگر صادرات بخواهد به‌عنوان موتور محرک کشور سبب تحرک‌بخش اقتصادی شود باید تمام بخش‌های خصوصی و دولتی در این زمینه تلاش کنند.
رئیس اتاق بازرگانی لرستان با تاکید بر ضرورت افزایش سهم این استان از توسعه ملی، گفت: امیدواریم با توجه به مزیت‌هایی که در لرستان وجود دارد نسبت به سهمی که در توسعه ملی داریم، دست‌ پیدا کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

۵۱ در صد از ظرفیت پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است

به گزارش کسب و کار نیوز،  اسماعیل حبیبی، مشاور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.