صفحه اصلی / لایحه بودجه سال ۹۷ با قانون برنامه ششم توسعه تطبیق داده شود

لایحه بودجه سال ۹۷ با قانون برنامه ششم توسعه تطبیق داده شود

به گزارش کسب و کار نیوز، علی لاریجانی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین شهر درمورد لایحه بودجه سال آینده افزود: قطعا لایحه بودجه سال ۱۳۹۷کل کشور باید در چهارچوب برنامه ششم توسعه باشد به همین دلیل نمایندگان باید در بررسی ها قانون بودجه را با قانون برنامه ششم تطبیق دهند.
وی ادامه داد: فکر می کنم مقصود رییس ‌جمهوری از این که بودجه سال ۱۳۹۷ برشی یک ساله از برنامه چهار ساله دولت است، این است که چون چهار سال از قانون برنامه ششم باقی مانده است بودجه برشی یک ساله از برنامه ششم توسعه است.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه باید به قانون برنامه ششم توسعه پایبند باشند، نمایندگان نیز باید در بررسی های خود تطبیق ‌های لازم را لحاظ کنند و کمیسیون تلفیق نیز بر همین اساس به بررسی لایحه بودجه بپردازد.
حسینعلی حاجی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی گفت: بودجه سالانه کل کشور به ترتیبی که در قانون مقرر می شود از طرف دولت تهیه و برای رسیدگی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تسلیم می شود، هر گونه تغییر در ارقام بودجه نیز تابع مراتب مقرر در قانون خواهد بود.
وی افزود: قانون برنامه ششم توسعه یک سال در مجلس نهم و یک سال نیز در مجلس دهم بررسی و تصویب شد، امروز رییس ‌جمهوری در صحبت خود بیان کرد که لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ برشی یک ساله از برنامه چهار ساله دولت است در حالی که ما این همه قانون تصویب کردیم.
 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.