صفحه اصلی / برخی کشورهای اسلامی در قضیه فلسطین ذلیل هستند

برخی کشورهای اسلامی در قضیه فلسطین ذلیل هستند

به گزارش کسب و کار نیوز، ناصر ابوشریف روز یکشنبه در نشست تخصصی بررسی ابعاد اعلام پاییتختی قدس برای رژیم صهیونیستی از سوی رییس جمهوری آمریکا، اقدام اخیر ترامپ را ورود جدید این کشور به فاز استکباری نوین دانست و تصریح کرد: یکی از لایل اقدام ترامپ، استفاده از ضعف و چند دستگی در منطقه بود.
وی هدف از اقدام ترامپ را ایجاد خاورمیانه ای جدید دانست و ادامه داد: این طرح و اقدام، زمینه سازی برای طرح های بعدی دیگری است که جرد کوشنر دادماد ترامپ اعلام کرده و آن مقدمه ای برای مقابله با ایران است.
نماینده جهاد اسلامی در تهران گفت: آمریکا به دنبال تحمیل خواسته های خود در جهان است یعنی می گوید وقتی کنگره آمریکا مصوبه ای دارد باید تمامی دنیا از آن تبعیت کنند و حتما اجرا شود چراکه ملت فلسطین هیچ حقی ندارد .
وی گفت: دولت ترامپ در آمریکا با مشکلات زیادی مواجه است که می خواهد این فشارها را به بیرون از مرزهای خود منتقل کند و مسیحیان صهیونیست نیز منتظر حمایت ترامپ از اسراییل هستند زیرا معتقدند باید در محل کنونی قدس معبد سلیمان ساخته شود تا حضرت مسیح (ع) ظهور کند.
ابوشریف با انتقاد از موضع کشورهای عربی درقبال اقدام آمریکا خاطر نشان کرد: متاسفانه کشورهای عربی دچار چند دستگی هستند همین موضوع زمینه اقدام ترامپ را آماده کرده است؛ در عین حال برخی کشورهای عربی در این قبال برخورد با این موضوع و قضیه فلسطین ذلیل هستند و با امریکا همکاری می کنند و حتی به فلسطینیان فشار می آورند تا اقدام ترامپ را تایید کنند.
وی با بیان اینکه مقدسات اسلامی و حتی مسیحی در بیت المقدس در خطر قرار گرفته است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدا به دنبال تسلط بر مسجدالاقصی بود و اگر اجازه چنین کاری داده شود، چراغ سبزی به آمریکا برای اهانت به دیگر مقدسات اسلامی است و همه باید با آن به خوبی مقابله کنند.
نماینده جهاد اسلامی در تهران در عین حال اقدام ترامپ را نیز دارای فواید زیادی برای جبهه مقاومت دانست و توضیح داد: این اقدام باعث وحدت جبهه مقاومت خواهد شد و آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز چهره واقعی خود را نشان دادند و همگان فهمیدند که تشکیل دولت فلسطین در کرانه باختری رود اردن امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای عربی به عادی سازی راوبط با رژیم صهیونیستی دل بسته بودند، گفت: ما به آنها می گوییم که فلسطینیان بهتر از شما صهیونیست ها را می شناسند و بر این اساس به هیچ عنوان آنها قابل اعتماد نبوده و صلح با انها امکان پذیر نیست، زیرا فلسطینیان خواهان صلح با رژیم اشغالگر نیستند.
ابوشریف ادامه داد: دیگر فایده اقدام ترامپ، احیای پاییتخت های اسلامی بود که از آن جمله می توان به بغداد، دمشق و قاهره اشاره کرد زیرا این کشورها به جبهه مقاومت بازگشتند اما ریاض و دوبی هنوز در مسیرغلطی قرار دارند .
وی گفت: کشورهای منطقه می توانند باردیگر خود را بازیابند و امروز مسئله فلسطین در راس اولویت های جهان اسلام قرار گرفته است، به همین دلیل باید کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی متحد شوند و با قدرت مادی و سیاسی فراوان خود به این رژیم جعلی فشار وارد کنند.
نماینده جهاد اسلامی در تهران تصریح کرد: طرح صلح عربی با رژیم صهیونیستی باید لغو شود و سفرای این رژیم از پایتخت های اسلامی اخراج شده و کشورهای عربی در مسیر جبهه مقاومت قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری امریکا روز چهارشنبه با امضای حکمی اجازه انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را صادر کرد.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.