صفحه اصلی / زنان پیش قراول همه مسائل جامعه به شمار می روند

زنان پیش قراول همه مسائل جامعه به شمار می روند

به گزارش کسب و کار نیوز،امام جمعه نجف اشرف در کمیسیون «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: امروزه زنان در همه مسائل جامعه پیش قراولند و نقش مهمی در ارزش های اسلامی دارند.
 «سیدصدرالدین قبانچی» امروز (پنجشنبه) در این نشست به نمونه هایی از کرامت بخشیدن رسول اکرم صلی الله علیه و آله به زنان اشاره کرد.
نشست کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان با عنوان «نقش خودباوری مسلمانان در تشکیل تمدن نوین اسلامی» در سومین روز از سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در هتل آزادی تهران برگزار شد. 
ریاست این کمیسیون را «غدیر جمال» استاد دانشگاه کویت و عضو هیات امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان و نایب رییسی آن را «طوبی کرمانی» دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، بر عهده داشتند.
به گزارش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رییس این کمیسیون در نشست امروز گفت: زنده کردن تمدن اسلامی به این معنا نیست که تمدن اسلامی کهنه شده است، بلکه ما باید خود را به روز کنیم تا بتوانیم تمدن اسلامی را درک کنیم.
غدیر جمال افزود: ما باید هویت اسلامی خود را حفظ کرده و حملات فرهنگی و اندیشه های انحرافی را دور سازیم.
نایب رییس کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان نیز گفت: هر سال حدود ۲۶ برنامه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها در استان های مختلف و کشورهایی مانند عراق، سوریه، گینه کوناکری، ساحل عاج، پاکستان، کشمیر، هند، انگلیس، کویت، بحرین و افغانستان برگزار می کنیم.
به گفته طوبی کرمانی، اتحادیه جهانی زنان مسلمان در برخی کشورها مانند عراق و کویت شعبه دارد و شعبه ای از آن نیز در تونس گشایش می یابد.
برگزاری کنگره و شب شعر فاطمی با حضور شاعران مسلمان، مسیحی و یهودی در دانشگاه الزهرا(س)، کارگاه آموزشی «زن و خانواده در جوامع اسلامی» در لبنان، کارگاه های آموزشی با محور حجاب و عفاف و همچنین کارگاه های آموزشی به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) از اقدام های پارسال این اتحادیه بود.
کرمانی به برپایی نمایشگاه «زن از نگاه هنر» با حضور زنان هنرمند خوشنویس، نقاش و مجسمه ساز اشاره کرد و افزود: ما تلاش کرده ایم هنر زنان مسلمان را به جهان معرفی کنیم.
از برنامه های آتی اتحادیه جهانی زنان مسلمان می توان به برپایی نشست «منشور حقوق و مسئولیت های زن مسلمان» با همکاری استاد «حیات بوکرا» در تونس، برگزاری کارگاه و نمایشگاه طراحی لباس و مد اسلامی در اسفند ماه امسال به همت «شیدا دانیالیان» در اهواز و برپایی اردوی تفریحی آموزشی برای جوانان الجزایر به همت «سهیلا مفتاح» اشاره کرد.
در این نشست عفت شریعتی مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، طاهره اللواتی از عمان، منال فنجان از عراق، لیلا علی حسین از بحرین و طوبی کرمانی به ارائه مقالات خود پرداختند.
ویدئویی نیز از زنان خبرنگار و اصحاب رسانه بحرین با عنوان 'المرأه بین عداله الاسلام و الاتفاقیات الدولیه' برای شرکت کنندگان پخش شد.
سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» از سه شنبه با سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و امشب با صدور بیانیه ای در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما پایان می یابد.
فراهنگ**۱۰۰۳*۱۹۶۱* 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.