صفحه اصلی / کاهش نسبی دمای هوا و آغاز بارش ها در مناطق غربی در روزهای آینده

کاهش نسبی دمای هوا و آغاز بارش ها در مناطق غربی در روزهای آینده

به گزارش کسب و کار نیوز، فریده گودرزی روز چهارشنبه گفت: امروز به سبب پایداری نسبی هوا همچنان شاهد انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی مثل تهران، کرج، قزوین، مرکزی و اصفهان هستیم.
وی افزود: به سبب وزش بادهای گرم جنوبی، افزایش دما در سواحل شمالی کشور را خواهیم داشت و در برخی از این مناطق بخصوص استان های گیلان و اردبیل می تواند وزش بادها شدید باشد.
وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز با ورود یک سامانه بارشی به کشور ابتدا در شمال غرب کشور بارش باران و برف و گاهی رعد و برق و وزرش باد شدید آغاز می شود و به تدریج کاهش می یابد.
به گفته وی، روز پنج شنبه ضمن تقویت این سامانه، گستره بارش ها به مناطقی از غرب و جنوب غرب و استان های ساحلی خزر و دامنه های غربی و مرکزی البرز می رسد.
گودرزی اظهار داشت: بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف خواهد بود، ضمن اینکه از اواخر روز پنجشنبه از بارش ها در مناطق غربی کاسته می شود و برای جمعه قالب بارش ها در شمال و شمال شرق و دامنه های البرز مرکزی است.
به گفته کارشناس هواشناسی، از بعدازظهر امروز و برای روز پنجشنبه به علت افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب کشور خیزش گرد و خاک داریم و از بعدازظهر پنج شنبه و جمعه نیز وزش بادهای شدید، پدیده گرد وخاک را برای شرق و جنوب شرق کشور به همراه دارد.
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز ابری تا نیمه ابری و غبار آلود بوده اما گاهی با وزش باد ملایم همراه است؛ روز پنجشنبه شرایط برای بارش های پراکنده در پایتخت مهیاست و احتمال دارد رگبار و رعد و برق رخ دهد.
همچنین در ساعات بعد از ظهر روز پنجشنبه وزش بادها در تهران نسبتاً شدید می شود اما شرایط و شاخص کیفیت هوا مطلوب تر می شود.
امروز کمینه دمای هوای تهران ۴ درجه و بیشینه دمای هوا ۱۰ درجه پیش بینی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.