صفحه اصلی / صدور پروانه اکتشاف معدن در نیمه نخست امسال بیش از ۳۰ درصد رشد کرد

صدور پروانه اکتشاف معدن در نیمه نخست امسال بیش از ۳۰ درصد رشد کرد

به گزارش کسب و کار نیوز، در ۶ ماهه نخست امسال ۴۷۵ فقره پروانه اکتشاف صادر شد در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳۶۴ فقره پروانه اکتشاف بود.
همچنین از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال، ۳۶۴ فقره پروانه بهره برداری صادر شد که در مقایسه به رقم مدت مشابه سال گذشته (۴۰۴ فقره)، ۹.۹ درصد کاهش نشان می دهد.
میزان اشتغال ناشی از صدور پروانه بهره برداری ۲۸۳۷ نفر بود که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۷۸۴نفر)، حاکی از رشد ۲۶۲ درصدی است.
سرمایه پروانه بهره برداری نیز در ۶ ماهه نخست امسال به ۱۰ هزار و ۹۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال رسید در حالی که میزان سرمایه مدت مشابه سال قبل، ۴۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود؛ این ارقام بیانگر رشد بیش از ۲۶ برابری در این زمینه است.
همچنین در ۶ ماهه امسال، ۲۴۲ فقره گواهی کشف صادر شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۲۷۸ فقره)، ۱۲.۹ درصد کاهش نشان می دهد.
هزینه عملیات اکتشاف مربوط به گواهی اکتشاف نیز در ۶ ماهه امسال، ۲۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود. رقم مدت مشابه سال گذشته ۲۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بود که حاکی از رشد ۱۱.۴ درصدی است.
براساس این گزارش از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال، ۴ هزار و ۱۷۰ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال حقوق دولتی معادن وصول شد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (یک هزار و ۲۱۹ میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال)، ۲۴۲.۱ درصد رشد نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، توسعه بهره برداری از معادن و جلوگیری از خام فروشی در این عرصه، از اولویت های دولت تدبیر و امید بوده است که در سایه این سیاست، در دولت یازدهم موفق شد در حوزه اکتشاف نزدیک به ۲.۵ برابر تاریخ معدن ایران اقدام کند.
بنا بر آمار اعلامی مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی طی ۸۰ سال گذشته کل اکتشاف در حوزه معدن حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع بود اما از سال ۹۳ تا امروز بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف شده است.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.