صفحه اصلی / بزرگ‌ترین مغروقه اروندرود خارج‌سازی می‌شود

بزرگ‌ترین مغروقه اروندرود خارج‌سازی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد محسنی اظهار کرد: بندر خرمشهر در بخش ارتقاء ایمنی آبراه بین‌المللی اروند، کاهش مخاطرات و سوانح دریایی به عنوان رسالت سازمانی خود، مجدانه پیگیر خارج‌سازی یکی از مهم‌ترین مغروقه‌های اروندرود است.
وی با اشاره به اینکه مغروقه خانیان در یکی از حساس‌ترین محدوده اروندرود و در وسط کانال دریانوردی این آبراه بین‌المللی قرار دارد، اضافه کرد: این مغروقه با توجه به وضعیت غرق‌شدگی در رودخانه اروند، علاوه برقرار گرفتن در وسط کانال دریانوردی و کاهش عرض کانال در محل غرق، باعث از دست رفتن دو پست اسکله مهم عملیاتی بندر خرمشهر شده است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: در سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی پروژه خارج‌سازی ۳۹ فروند مغروقه رودخانه اروند (سمت ساحل ایران) به عنوان یکی از مهم‌ترین قراردادهای خارج‌سازی مغروقه‌ها با اعتباری معادل ۶۲۵ میلیارد ریال را با بخش خصوصی منعقد کرد که در مدت تقریبی از زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه تاکنون تعداد ۲۱ فروند مغروقه خارج‌سازی شده است و عملیات خارج‌سازی سایر مغروقه‌ها همچنان ادامه دارد.
محسنی همچنین به برگزاری جلسه هم‌اندیشی و بازدید میدانی که با حضور مدیرکل تأمین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان پیمانکار و مشاور مربوطه از محل مغروقه انجام شد اشاره کرد.
وی ادامه داد: در جریان این بازدید بر تسریع روند خارج‌سازی مغروقه‌ها طبق برنامه تعیین شده و پیگیری جدی خارج‌سازی مغروقه W۲ موسوم به خانیان تأکید شد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: همچنین در ابتدای شروع عملیات خارج‌سازی ۳۹ فروند مغروقه، بندر خرمشهر در اولویت‌های اعلامی به پیمانکار مربوطه، مهمترین اولویت خود را مغروقه W۲ موسوم به خانیان عنوان کرده است که امیدواریم با جدیت از سوی بخش خصوصی دنبال شود تا پس از سال‌ها شاهد خارج‌سازی این مغروقه مهم در اروندرود باشیم.
محسنی بندر خرمشهر را یکی از بنادر پایلوت در کشور در امر خارج‌سازی مغروقه‌ها دانست و افزود: بهترین گواه این موضوع خارج‌سازی بیش از ۱۲۵ فروند مغروقه از رودخانه کارون و ۵۷ فروند مغروقه از رودخانه بین‌المللی اروند طی سال‌های پس از جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی است.
وی در پایان یادآور شد: عملیات خارج‌سازی مغروقه‌ها در سال‌های گذشته کاملاً به دست متخصصان و کارشناسان بومی منطقه انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.