صفحه اصلی / امام خمینی(ره) یک منتقد آرمانگرا و پیشران بود

امام خمینی(ره) یک منتقد آرمانگرا و پیشران بود

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری جماران، سیدعلی خمینی نوه امام راحل در آستانه میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) و همچنین ۱۶ آذر روز دانشجو در جمع دانشجویان مسئول کانون های خط امام راحل و مسئولین بنیاد تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) در شهر قم، افزود: هر کسی که بخواهد تاریخ را مطالعه کند نمی‌تواند تاریخ ایران را بنگارد بدون اینکه یک شخصیت عظیم مثل امام راحل را در آن لحاظ نکند، این انسان، انسان بسیار بزرگی بودند، اما آنچه که برای ما باقی است شخصیت امام خمینی(ره) است. 
وی دراین دیدار که در شهر قم و در بیت تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: وقتی درباره امام راحل صحبت می کنیم از یک طرف با شخص امام و از طرف دیگر با شخصیت امام رو برو هستیم.
وی تصریح کرد: شخص امام راحل انسانی بود که یک آغازی داشت و یک پایانی و امروز هم در پیشگاه خدا حاضر است، این شخص را وقتی انسان زندگی‌اش را نگاه می‌کند، می‌بیند که یک انسان بسیار بزرگ و موفق و از بعضی از جهات کم نظیر و بی نظیر بوده است.
سیدعلی خمینی با توجه دادن نسل جوان به بررسی و رصد تحولات انقلاب های منطقه به منظور درک نقش رهبری منحصر به فرد حضرت امام خمینی(س) افزود: ما و کشور ایران با مشکلاتی به مراتب سخت‌تر از مشکلاتی که بقیه کشورها داشتند رو برو بودیم، یعنی ما هم در شمال ، در جنوب ، در شرق و هم در غرب کشور غائله داشتیم. تمام این ها یک فاجعه‌ای می توانست باشد که یک قسمتی از کشور برود، اما این انسان بزرگ با همراهی مردم توانست یک انقلابی را بوجود بیاورد و با کمک مردم نظامی را سامان بخشد که امروز در تمام منطقه کشوری از ما مستحکم‌تر، مطمئن‌تر و قدرتمندتر وجود ندارد.
یادگار امام راحل گفت: شخصیت امام خمینی(ره) مؤلفه‌ها و خصوصیاتی دارد. اینکه ما می‌گوییم امام در جامعه ما زنده است یعنی ما هنوز خود را مقید می‌دانیم نسبت به شخصیت امام، نسبت به آن مؤلفه‌های اساسی و ارکان اصلی که در اندیشه حضرت امام بوده است.
سیدعلی خمینی با تاکید بر اینکه نام امام و شخص امام در حکم آن پرچمی است که ما راه را گم نکنیم؛ افزود: نام امام خمینی(ره) پرچم است. ما برای اینکه ببینیم چقدر در این مسیر هستیم باید شخصیت امام را بشناسیم و به شخصیت امام نزدیک بشویم.
وی با بیان اینکه شخصیت امام ارکان و مؤلفه هایی دارد اسلام، لزوم تاثیرگذاری اجتماعی و آرمانگرایی را از ارکان اصلی اندیشه امام داست وگفت: اگر ما به عنوان خط امام احساس کردیم که جامعه در جلوی ما حرکت می کند و ما داریم می دویم تا به جامعه برسیم بدانیم خیلی از راه امام دور هستیم. امام همیشه کیلومترها جلوتر در حال حرکت بود و بقیه را به دنبال خود به حرکت در می آورد.
یادگار امام با تأکید بر اینکه امام راحل همواره در حال تولید حرف نو و حل مشکلات حکومت با ابداع های جدید خود بودند، گفت: هر کس دم از انقلابی گری بزند و دم از امام بزند ولی در عمل ببیند که از جامعه عقب افتاده است بداند که در راه امام نیست. امام پیشران بود و دائم تولید داشت.
سیدعلی خمینی ادامه داد: ما باید منتقد وضع موجود باشیم و نه مدافع آن، چون ما تا آرمان فاصله داریم. اگر همیشه از وضع موجود دفاع کنیم جامعه از ما عبور خواهد کرد.
 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.