صفحه اصلی / دلیلی برای ترسیدن نداریم/ فوتبال، ریاضی نیست

دلیلی برای ترسیدن نداریم/ فوتبال، ریاضی نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بعد از مشخص شدن قرعه تیم ملی ایران در جام جهانی و قرار گرفتن در کنار اسپانیا، مراکش و پرتغال بحث‌های زیادی درباره شانس کم تیم ملی ایران بر سر زبان‌ها افتاد. جدا از لطیفه‌های منشتر شده در این مورد، خیلی از اهالی فوتبال نیز هیچ شانسی برای فوتبال ایران قائل نشدند و تنها ابراز امیدواری کردند که ایران زنگ تفریح حریفانش نشود؛ صحبت‌هایی که روحیه ملی‌پوشان را خدشه دار کرده است.
فوتبال بازی حساب و ریاضی نیست که با چرتکه و ماشین حساب،‌ کیفیت تیم‌ها و امکانات و استعدادها را محاسبه و تیم برنده را مشخص کنند. چیزی که باعث زیبایی فوتبال شده است غیرقابل پیش‌بینی بودن، اتفاقات جزئی، شانس، دقت و تمرکز است. چه بسا در هر تورنمنتی تیم‌های مدعی بودند که روی قهرمانی آنها شرط بسته شد ولی شکست تلخی خوردند.
در همین دوره قبل در برزیل چه کسی فکرش را می‌کرد که کاستاریکا از گروه مرگ که ایتالیا، انگلیس و اروگوئه بودند به عنوان سرگروه صعود کند؟ یا چه کسی حذف اسپانیا قهرمان دوره قبل و شگفتی سازی الجزایر را پیش بینی می‌کرد.
در هر دوره‌ای چنین نتایجی رخ داده و تیمی در جام جهانی موفق بوده که انگیزه و اتحاد تیمی بیشتری داشته است. کره شمالی در جام جهانی ۲۰۱۰ تا اواسط نیمه دوم با برزیل به تساوی یک بر یک رسیده بود که در نهایت گل دوم را دریافت کرد. شکست یک بر صفر عربستان برابر اسپانیا در جام جهانی ۲۰۰۶ و صعود تیم‌های کره و ژاپن نشان می‌دهد که جام جهانی صحنه مبارزه‌ای است که تیم برتر را تلاش بازیکنان و همدلی و اتحاد تیمی مشخص می‌کند و تیمی در جام جهانی از پیش بازنده نیست.
* انگیزه، روحیه و تلاش بیشتر
تیم ملی ایران نسبت به دوره قبل شرایط بهتری دارد. اکنون تیم ملی در هر پست بیش از یک بازیکن آماده دارد و دست سرمربی باز است. هر چند همین امروز هم نکات مثبت زیادی در تیم ملی ایران دیده می‌شود ولی از فرصت شش ماهه باقی مانده باید به بهترین شکل استفاده شود. برگزاری دیدارهای دوستانه قوی و اردوهای منظم و برقراری شرایط مساعد برای تیم ملی وظیفه فدراسیون فوتبال است و ۹۰ دقیقه تلاش برای سربلندی ایران نیز وظیفه ملی پوشانی است که قدر جایگاه مهم‌شان را می‌دانند.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.