چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / لرزش ۴ ساختمان مانند پلاسکو در تهران شرایط بحرانی ایجاد می کند

لرزش ۴ ساختمان مانند پلاسکو در تهران شرایط بحرانی ایجاد می کند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در نشست خبری که در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره آمادگی در برابر زلزله احتمالی تهران افزود: خدا نکند این اتفاق بیفتد زیرا شرایط، بسیار سخت می شود.
وی افزود: نمی توانیم بگوییم برای برخورد با چنین حادثه ای هیچ آمادگی نداریم، آمادگی هایی وجود دارد، از جمله اینکه نقشه جامع خطرپذیری زلزله را برای تمام کشور از جمله تهران آماده کرده ایم و اپلیکیشنی نیز برای هشدار دادن آماده شده است که به زودی عرضه می شود و می تواند در اختیار همه مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد: این اپلیکیشن نشان می دهد که چه مخاطراتی هر شهر از ایران را تهدید می کند.
کولیوند گفت: امکانات و آمادگی های زیادی نیز در نیروهای مسلح به خصوص سپاه و ارتش ایجاد شده است و قرارگاه ثارالله در حال آماده کردن نقشه جامع مدیریت و خطرپذیری زلزله تهران است اما واقعیت این است که اگر چنین حادثه ای رخ دهد، شرایط بحرانی و بسیار سختی در تهران به وجود می آید.
وی افزود: در حادثه پلاسکو دیدیم که چه شرایطی به وجود آمد، البته این حادثه به خوبی مدیریت شد اما اگر چهار ساختمان مانند پلاسکو همزمان در تهران دچار حادثه شود، وارد شرایط بحرانی می شویم.
وی گفت: تهران با این جمعیت انبوه و این همه ساختمان های بلندمرتبه شرایط خاصی دارد و باید تمام سازمان ها و نهادهای مرتبط آمادگی خود را برای مدیریت حوادث در این شهر افزایش دهند و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.
کولیوند افزود: لازم است مانورها و تمرین های متعددی برای آمادگی در شرایط بحران در تهران برگزار کنیم، وضعیت تهران با هیچ یک از شهرهای دیگر کشور قابل مقایسه نیست و باید آمادگی ها را بیشتر کنیم.
**خدمت رسانی به ۶۰۷ زائر اربعین در داخل کشور 
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره تعداد مصدومان مراسم اربعین افزود: اورژانس کشور فقط در داخل کشور به ۶۰۷نفر در طول برگزاری مراسم اربعین خدمات رسانی کرد، البته هنوز هشت مصدوم این مراسم در بیمارستان ایلام بستری هستند و یکی از آنان دو روز پیش هوشیاری خود را به دست آورد و هفت نفر دیگر هنوز در آی سی یو بیمارستان بستری هستند.
کولیوند گفت: ۸۴ درصد مصدومان این مراسم در مرز مهران، ۱۲ درصد در مرز شلمچه و چهار درصد در مرز چذابه خدمات سانی شدند.
وی اظهار کرد: البته خدمات رسانی اورژانس کشور در این مراسم از مرزهای شرقی شروع شده بود زیرا تعداد زیادی از زائران این مراسم از پاکستان و افغانستان آمده بودند، تعدادی موارد وبا نیز در بین این زائران بود که با تشخیص و درمان به موقع جلوی انتقال این بیماری به سایر زائران گرفته شد.
 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.