صفحه اصلی / چرا وزارت نفت قیر رایگان نمی‌دهد؟

چرا وزارت نفت قیر رایگان نمی‌دهد؟

به گزارش کسب و کار نیوزبه نقل از ایسنا، و یکی از پایه‌های این حمایت وزارت نفت به شمار می‌رود که در ارائه قیر رایگان چندان همکاری نمی‌کند.
براساس قوانین بودجه سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ وزارت نفت موظف بود به منظور حمایت از ساخت راه‌های روستایی دو میلیون تن قیر به معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی ارائه کند. این تعهد در سال ۱۳۹۶ به چهار میلیون تن قیر رایگان رسید که باید به بخش‌های مختلفی از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، نوسازی مدارس و جهاد کشاورزی ارائه شود.
با وجود در نظر گرفتن این تعهدات در قالب قانون بودجه سنواتی جلسه اخیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که این وزارتخانه نقش قابل توجهی از تعهدات خود در این زمینه را اجرایی نکرده است و نزدیک به ۵۰ درصد از تعهدات در این زمینه به دستگاه‌های اجرایی نرسیدند.
در این راستا کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی توضیحات معاونان وزارت نفت درباره عملکرد این وزارتخانه در حوزه ارائه‌ی قیر رایگان را بررسی کرده و البته نهایی شدن آن را به توضیحات دقیق این وزارتخانه به جلسات بعدی موکول کرده است.
نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کردند در صورت نیاز این احتمال وجود دارد که حتی این موضوع در قالب ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد. این ماده اعلام می‌کند که هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان یا هر کدام از کمیسیون‌ها عدم رعایت شئونات یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص آن را توسط رییس جمهور یا وزیر یا مسوولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنها اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیات رییسه برای رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌شود.
در تبصره‌های این ماده آمده که چنانچه نظر مجلس شورای اسلامی بر تایید گزارش باشد قوه قضاییه یا سایر مراجع ذیصلاح به شکل خارج از نوبت به این موضوع رسیدگی خواهد شد.
حتی این ماده دستگاه‌های مشمول این قاعده را تهدید می‌کند در صورتی که هر یک از وزیران سه نوبت رای به تایید گزارش در این حوزه داشته باشد طرح استیضاح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.