صفحه اصلی / حمایت عراق از تمدید ۹ ماهه توافق نفتی اوپک

حمایت عراق از تمدید ۹ ماهه توافق نفتی اوپک

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اوپک و کشورهای خارج از این سازمان مانند روسیه روز پنج شنبه در وین دیدار خواهند کرد و درباره تمدید توافق کاهش تولید تصمیم می گیرند.
توافق کنونی در مارس سال میلادی آینده منقضی می شود و جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق اظهار کرده است که بازبینی میان مدت غیرضروری است.
اللعیبی گفت: توافق کنونی در پایان مارس منقضی می شود بنابراین ما به مدت ۹ ماه دیگر توافق را تمدید خواهیم کرد که به معنای ادامه کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ خواهد بود.
وزیر نفت عراق در ادامه افزود: ما از قیمت ۶۰ دلار رضایت داریم اما باید مراقب تاثیرات منفی افزایش قیمت نیز باشیم.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، قیمت نفت به دلیل تقاضای ضعیف، دلار قوی و رونق تولید شیل آمریکا در ژوئن سال ۲۰۱۴ از حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه ریزش کرد. عدم تمایل اوپک به کاهش تولید نیز عامل کلیدی بود که در کاهش قیمت بی تاثیر نبود. اما این سازمان در اواخر سال ۲۰۱۶ با همراهی شماری از تولیدکنندگان غیراوپک به محدود کردن تولید اقدام کرد. صادرکنندگان نفت توافق کاهش تولید را از اول ژانویه امسال به اجرا گذاشتند و مدت آن را تا مارس سال ۲۰۱۸ تمدید کردند.
بدنبال اظهارات وزیر نفت عراق، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز در وین صحبت کرد و این ایده که دیدگاه عراق به معنای حاصل شدن توافق برای تمدید کاهش تولید است را رد کرد.
نگرانیهایی نسبت به احتمال عدم حمایت روسیه از تمدید توافق وجود دارد اما المزروعی به سی ان بی سی گفت: همه کشورهای مشارکت کننده از جمله روسیه تلاش می کنند تا توافق حاصل شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.