صفحه اصلی / استفاده اپراتورهای ارتباطات ثابت از شبکه مخابرات ممکن شد

استفاده اپراتورهای ارتباطات ثابت از شبکه مخابرات ممکن شد

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، تاکنون، مشترکین خطوط ONU و PCM تنها قابلیت دریافت سرویس از مخابرات ایران را داشتند و اکنون امکان ارائه سرویس برای سایر شرکت ها نیز فراهم شده است.
 بیدخام اظهار کرد: با تصویب مقررات حاکم بر ارایه خدمات عمده فروشی بیت استریم و ابلاغ آن به اپراتورها توسط کمیسیون تنظیم مقررات، فرصت جدیدی برای استفاده حداکثری از منابع و امکاناتی فراهم می‌شود که در اختیار هر یک از دارندگان پروانه شبکه بخش ارتباطات ثابت مبتنی بر سیم مسی یا کابل نوری است.
وی افزود: این مقررات، برای رقابتی کردن هرچه بیشتر بازار و تسهیل ارایه خدمات در بخش ارتباطات ثابت سیمی و کابلی تصویب شده است.
بیدخام تصریح کرد: تدوین مقررات خدمات عمده‌فروشی بیت استریم فرصت جدیدی را برای استفاده حداکثری از منابع و امکاناتی فراهم می‌کند که در اختیار هر یک از دارندگان پروانه شبکه بخش ارتباطات ثابت مبتنی بر سیم مسی یا کابل نوری است. بر همین اساس از طریق اشتراک بخش هایی در شبکه دسترسی، از هرز رفت منابع، جلوگیری و امکان توزیع و گسترش شبکه با سرعت بیشتر در همه نقاط کشور ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای مصوبه ۲۶۰ و بخشی از مصوبه ۲۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره خدمات عمده‌فروشی بیت استریم انجام شده، خاطرنشان کرد: مقررات خدمت عمده‌فروشی بیت‌استریم با هدف رقابتی شدن بیشتر بازار،  تسهیل ارائه خدمات در حوزه ارتباطات ثابت سیمی و کابلی و استفاده حداکثری از منابع توسط دارندگان پروانه شبکه تصویب شده تا به این وسیله بخش‌هایی در شبکه دسترسی بین بازیگران حوزه به اشتراک گذاشته شود.
بیدخام افزود: جزئیات این همکاری طبق جزئیات این مصوبه و براساس مقررات بیت‌استریم اجرایی می‌شود که سهم ارائه‌کننده خدمت بیت‌استریم و دریافت‌کننده آن در این همکاری مشخص شده است.
پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توئیتی از رفع انحصار ارائه خطوط ONU و PCM خبر داده بود.
در خطوط PCM ، مخابرات با استفاده از روشی به‌نام مدولاسیون کد پالس (Pulse Code Modulation)، ظرفیت هر کابل خود را به چندین خط تلفن ثابت اختصاص می‌دهد و خطوط فیبر یا ONU مخفف عبارت (Optical Network Unit) است که در آن مخابرات از رشته‌های فیبر نوری برای توزیع خط تلفن به کاربران زیادی استفاده می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.