صفحه اصلی / واردات شتر برای مصرف گوشتی است

واردات شتر برای مصرف گوشتی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتشار اخباری در باره واردات شتر به کشور با ارائه توضیحاتی اعلام کرد:بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی، مجوز واردات شتر تنها برای مصارف گوشتی صادر شده است.
 اطلاعات مربوط به واردات شتر به کشور در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بررسی و مشخص شد که واردات شتر بر اساس مجوزهای بازارچه های مرزی صورت گرفته است .
بر اساس اطلاعات موجود در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی مجوز واردات شتر از طریق بازارچه های مرزی کوهک سراوان ، میلک، ماهیرود و میرجاوه از سوی سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی صادر شده و بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی، تنها برای مصارف گوشتی است.
هم اکنون جزئی ترین اطلاعات ترخیص همه محموله ها در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک ثبت و همه این اطلاعات به همراه مجوزها در بانک اطلاعاتی گمرک ایران موجود بوده و قابل بهره برداری است . 
واردات همه کالاها به کشور از طریق گمرکات تنها بر اساس مجوزهایی صورت می گیرد که توسط سازمان های همجوار گمرک صادر می شود و گمرکات پس از اخذ مجوزها نسبت به انجام تشریفات گمرکی کالاها اقدام می کنند.
براساس این اطلاعات، همه شترهای وارداتی در سالجاری تنها از محل تولیدات کشورهای پاکستان و افغانستان صورت گرفته و قید عنوان اسامی سایر کشورها به ویژه چند کشور اروپایی در آمار تجارت خارجی کشور مربوط به کشور محل انجام معامله است و کشور محل تولید کالا محسوب نمی شود.
به طور مثال، بر اساس آمار تجارت خارجی کشور در۷ ماهه سالجاری امارات متحده عربی با ۴ میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار دومین کشور صادر کننده کالا به ایران بوده در صورتی که مشخص و روشن است که این کشور مبدا تولید هیچ کدام از این کالاهای صادراتی به ایران نیست و تنها محل انجام معامله این کشور محسوب می شود.
برخی پایگاه های خبری در روزهای اخیر نوشتند: ایران در ۶ماهه اول امسال در مجموع یک میلیون و ۸۰۰هزار دلار شتر وارد کرده است. در میان کشورهای صادرکننده شتر به ایران، پاکستان با صادرات بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار دلار در مقام اول قرار دارد.
براساس گزارش های پایگاه های خبری یاد شده، با همه این‌ها ایران از سه کشور اروپایی انگلیس، ایتالیا و آلمان در مجموع ۹۳هزار دلار و از جمهوری کره نیز ۴۸هزار و ۴۹۴دلار شتر وارد کرده است. این کشورها محل زندگی شتر نیستند و مشخص نیست این واردات چه‌طورصورت گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.