صفحه اصلی / با رستوران های محلی فلورانس آشنا شوید

با رستوران های محلی فلورانس آشنا شوید

به گزارش کسب و کار نیوز، جاذبه‌های معرکه شهر فلورانس ایتالیا گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب می‌کند، هر چند پیدا کردن رستورانی که خیلی گران نباشد و در عین حال یک غذای محلی با کیفیت را سرو کند چندان آسان نیست. در اینجا قصد داریم بهترین رستوران‌های محلی را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.
۱. رستوران نوبایل بیسترو
رستوران «نوبایل بیسترو» (Nobile Bistro) فضای خیلی کوچکی دارد، ولی در ماه‌های گرم سال میزهای غذا را در فضای بیرون و زیر نور دلپذیر خورشید می‌چیند. این رستوران اغلب اوقات پانینی (panini) سرو می‌کند که غذای مورد علاقه افراد محلی است که برای ناهار یا میان وعده عصرگاهی از آن لذت می‌برند. تمامی مواد غذایی این رستوران تازه و از کیفیت عالی برخوردار هستند، حتی نان‌هایی که در رستوران پخته می‌شود. نکته قابل توجه تنوع در مواد داخل ساندویچ‌های پانینی است که هر بار از آن‌ها میل کنید طعم جدید و متفاوتی دارند.
۲. رستوران فوکو ماتو
رستوران دوست‌داشتنی «فوکو ماتو» (Fuoco Matto) فاصله‌ی خیلی کمی با مرکز شهر داشته و غذاهای فوق‌العاده ایتالیایی و توسکانی را تقدیم مهمانان خود می‌کند. با این که فضای داخلی ساده‌ای دارد، ولی به غذا اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. اگر به سراغ پیش غذای خوشمزه‌ی آن که از ژامبون، گوجه گیلاسی و پنیر موتزارلا تشکیل شده بروید یا استیک فیونتینا را انتخاب کنید، پشیمان نمی‌شوید. برای دسر هم حتما تیرامیسو را امتحان کنید که در نوع خود بهترین است. کارکنان این رستوران با رفتار دوستانه و مهمان‌نواز خود، بهترین نوشیدنی‌ها را پیشکش شما می‌کنند.
۳. رستوران ۵۰ طعم
رستوران ۵۰ طعم (۵۰ Sfumature di Gusto) که نام زیبای خود را از ۵۰ طعم مختلف گرفته است، در مجاورت کاخ «بوناروتی» (Buonarotti) و کلیسای «باسیلیکا سانتا کروسه» (Basilica di Santa Croce) قرار دارد. فضای داخلی لوکس و ساده‌ای دارد و با توجه به چیدمان عالی غذاها که شبیه به یک اثر هنری هستند، همه چیز ایده‌آل می‌شود. در اینجا هر نوع غذای ایتالیایی از پیتزا و پاستا گرفته تا کراکت سبزیجات و تارت استیک سرو می‌شود. پیتزای کالزونه مخصوص این رستوران و رسپی منحصر به فرد پاستا که با گل‌های کدو، تره فرنگی و کره بز تهیه می‌شود را از دست ندهید.
۴. ندو ال اوفیچینا دی گلوسی
رستوران «ندو ال اوفیچینا دی گلوسی» (Nedo L’ Officina Dei Golosi) در نزدیکی مرکز شهر و کنار رودخانه آرنو (Arno) قرار دارد. این رستوران مدل‌های متنوعی از غذاهای سنتی توسکانی و همچنین برخی ورژن‌های مدرن‌تر را سرو می‌کند. مدیریت این محل بر عهده دو برادر است و کارکنان آن نه تنها رفتار دوستانه‌ای دارند، بلکه به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. پیشنهاد می‌کنیم تورتلونی خیلی بزرگ این رستوران، تارتار گوشت گاو یا بشقاب بزرگی از پنیر خوشمزه، ژامبون و سبزیجات کبابی را حتما امتحان کنید.
۵. کافه لا بوکِتا
«کافه لا بوکِتا» (La Buchetta Café) محل کوچکی است که افراد محلی همیشه باعث شلوغی آن می‌شوند، چراکه فضایی رمانتیک و دلنشین دارد و غذاهای لذیذ ایتالیایی سرو می‌کند. «جینوچی» (gnocchi)، «راویولی» (ravioli)، «پروشوته مِلون» (prosciutto e melone) و پاناکوتاهای خوشمزه بیشترین طرفدار را دارد. در ضمن مالک و کارکنان این رستوران زبان انگلیسی را عالی صحبت می‌کنند.
۶. مانجا پیتزای فلورانس
«مانجا پیتزای فلورانس» (Mangia Pizza Firenze) رستوران کوچکی است که به ورژن توسکانی پیتزای خود با نام پیتزای «سیباتا فیورنتینا» (ciabatta Fiorentina) شهره است. در این پیتزا به جای خمیرهای معمول در تهیه پیتزا، از نان‌ مربعی استفاده می‌کنند که روی آن سس گوجه و مخلفات دیگر قرار می‌گیرد، به همین دلیل با پیتزاهای سنتی فرق دارد. این رستوران فضای خیلی کمی دارد و در نتیجه امکان پخت غذاهای دیگر میسر نیست، اما یک برش از پیتزای نازک و ترد و یک لیوان نوشیدنی قطعا دلپذیر خواهد بود.
۷. وینی وچی ساپوری
«وینی وچی ساپوری» (Vini e Vecchi Sapori) رستوران کوچک دیگری است که بین محلی‌ها خیلی محبوب است، این رستوران پر جنب و جوش و شلوغ فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد. فضای گرم و صمیمی این محل به بازدیدکنندگان حسی خودمانی و خانگی می‌دهد. راویولی صورتی و اسو بوکو (Osso Bucco) با نخود فرنگی طرفداران زیادی دارد. نوشیدنی‌های خوشمزه این رستوران را بعد از شام میل کنید و لذت ببرید.
۸. رستوران دینو
رستوران کوچک و دنج «دینو» (Dino) در مرکز تاریخی فلورانس واقع شده که قدمت ساختمان آن به سال ۱۴۹۰ برمی‌گردد و شامل دو اتاق با تهویه هوا می‌شود. سقف‌ها و طاق‌های آن یادآور دوران رنسانس هستند، یعنی همان زمانی که این ساختمان ساخته شد. «ریزوتو دلا رنزا» (risotto della Renza)، ریزوتو سنتی با ترکیبی فوق‌العاده از گیاهان معطر تازه، سوپ پیاز فلورنتین، نودل تازه تهیه‌شده از سیر و برگ‌های تازه آویشن و فلفل چیلی با کمی رب گوجه و آب سبزیجات، برخی از غذاهای مخصوص این رستوران هستند.
۹. استریا وچیو کانسلو
رستوران  «اُستریا وچیو کانسلو» (Osteria Vecchio Cancello) فاصله زیادی با ایستگاه قطار ندارد. این رستوران به دکوراسیون خیره‌کننده خود نظیر موزاییک‌های سرامیکی، نقاشی‌های زیبا و قفسه‌های کتاب که با کتاب‌های متعدد پر شده، می‌بالد و حتی دیوارهای آن با نوشیدنی‌های توسکانی تزیین شده‌اند. در اینجا ترکیبی از غذاهای ایتالیایی و اروپایی سرو می‌شود که همگی به خصوص غذاهای دریایی خیلی اشتها برانگیز و خوشمزه هستند. پیش‌خدمت‌های عالی و نوشیدنی‌های درجه یک و معرکه از ویژگی‌های این رستوران به شمار می‌رود.
۱۰. رستوران چیکالونه
رستوران دوست داشتنی «چیکالونه» (Cicalone) مکانی زیبا و دلنشین است که به لطف دکوراسیون عالی و لوسترهای عتیقه‌اش، فضایی رمانتیک دارد. در این محل می‌توانید انواع پاستاها، غذاهای گوشتی، آنتیپاستی و دسرهای عالی را نوش جان کنید که با نوشیدنی‌های معرکه توسکانی سرو می‌شوند. «تاگلیاتا گوشت گاو» (beef tagliata) همراه با ژامبون پارمایی، تیرامیسو و نوشیدنی‌های این رستوران را از دست ندهید.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.