صفحه اصلی / تملک ۴۰۰ هکتار اراضی در فرودگاه اصفهان

تملک ۴۰۰ هکتار اراضی در فرودگاه اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بازدید اصحاب رسانه از طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه شهید بهشتی اصفهان امروز با حضور مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.
در حاشیه این بازدید دبیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکل عمده فرودگاه اصفهان برای توسعه محدودیت شدید اراضی مؤثر است.
وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که از سوی شرکت‌های فرودگاه‌ها، استاندار قبلی اصفهان، وزارت اقتصاد، وزارت راه و وزارت دفاع انجام شد، صورتجلسه‌ای در ۱۷ شهریورماه امسال با حضور نمایندگان سه وزارتخانه و نماینده ارتش جمهوری اسلامی ایران و استاندار تنظیم شد مبنی بر اینکه ۴۰۰ هکتار اراضی تحت تملک فرودگاه اصفهان قرار گیرد که روند اجرا شدن آن در حال طی شدن است.
حسن امجدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تأمین تجهیزات فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و بهسازی و نوسازی تجهیزات اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیزات ایمنی و نجات تهیه و تحویل فرودگاه شده است همچنین از نظر جایگاه ویژه فرودگاه اصفهان و گردشگری کشور سهم قابل توجهی از قراردادهای بین‌المللی تأمین تجهیزات فرودگاهی به فرودگاه اصفهان اختصاص دارد.
وی از تعویض سیستم کامل روشنایی باند و عوامل پروازی خبر داد و به خبرگزاری فارس گفت: از مشکلات فرودگاه اصفهان محدودیت ترمینال خارجی بود، با وجود آنکه فرودگاه اصفهان از نظر اعزام و پذیرش مسافر با مبدأ و مقصد بین‌المللی سومین جایگاه را بعد از فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و شهید هاشمی‌نژاد مشهد دارد، اما فقط ۶ هزار مترمربع ترمینال خارجی داشتیم.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: در برنامه میان‌مدت قرار شد در قالب قراردادی ترمینال خارجی گسترش یابد و ظرفیت دو برابر شود. در این راستا سال گذشته قراردادی آماده شد مبنی بر اینکه ترمینال ۶هزار متری پروازها خارجی ظرف ۱۵ ماه به ۱۵ هزار مترمربع افزایش یابد که از اوایل شهریور ماه امسال کار آغاز شده و روند اجرا مناسب است.
امجدی ادامه داد: در صورتی که فضای ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان ۲.۵ برابر شود ظرفیت هم بیش از دو برابر خواهد شد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت:‌ قرارداد مذکور شامل ترمینال خارجی و تأسیسات مربوطه و یک ساختمان به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: در کنار این قرارداد ساخت جایگاه تشریفات اختصاصی (SIP) مدنظر قرار گرفت که سازه اسکله فلزی آن ساخته شده و در حال حمل است و ۱۵ ماهه تکمیل می‌شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان تأکید کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۷ آثار اجرای این پروژه‌ها در فرودگاه اصفهان ملموس باشد.
وی گفت: امروز در ترمینال فعلی بین‌المللی فرودگاه اصفهان ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت وجود دارد؛ طبق آمار در سال ۹۱، تعداد ۶۵ هزار گردشگر خارجی از استان اصفهان بازدید کردند که در سال ۹۵ این رقم ۳۵۱ هزار گردشگر بود که رشد ۵۰۰ درصدی داشت. بنابر این ضرورت دارد که ترمینال بین‌المللی گسترش یابد.
وی اظهار داشت: گردشگران اغلب ترجیح می‌دهند که در شهر هدف گردشگری فرود بیایند اما ما در ایران به دلیل برخی محدودیت‌ها بسیاری از پروازها ابتدا به فرودگاه امام انجام می‌شود و از آنجا گردشگر در کشور توزیع می‌شود.
وی با اشاره به برقراری پرواز مستقیم وین ـ اصفهان از یکسال پیش با انجام هفته‌ای ۴ پرواز گفت:‌در حال حاضر ۵ ترک‌کیش ایرلاین، فلای‌ دوبی، ملی اتریش، العربیه و العراقیه به فرودگاه اصفهان پرواز دارند.
وی محدودیت جایگاه پارکینگ هواپیما در فرودگاه اصفهان را یکی از مشکلات برشمرد و گفت:‌در حال حاضر ۱۰ موقعیت پارک هواپیما در فرودگاه اصفهان وجود دارد در حالی که استان اصفهان، استان معین پایتخت و ۱۲ استان دیگر در شرایط غیرمترقبه است که سازمان‌ها باید خدمات متناظر در استان‌های مشابه انجام دهند.
وی به ضرورت توسعه پارکینگ هواپیما در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اشاره کرد و گفت:‌در برنامه میان‌مدت این هدفگذاری مدنظر قرار گرفت، مشاور اخذ و مطالعات انجام شد تا در هفته آینده آگهی برگزاری مناقصه پارکینگ هواپیما در جراید چاپ شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت:‌ پس از  برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار و مجری انجام می‌شود و در بازه زمانی مشخص ۱۴ موقعیت پارک به ظرفیت فعلی افزوده شده و جمعاً ۲۴ موقعیت پارک هواپیما خواهیم داشت.
وی همچنین از هدفگذاری احداث پارکینگ مسقف خودرو در فرودگاه اصفهان در ۵ طبقه خبر داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.