صفحه اصلی / ایجاد بازارچه خود اشتغالی بانوان گرگان پیگیری می شود

ایجاد بازارچه خود اشتغالی بانوان گرگان پیگیری می شود

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ایجاد بازارچه های خوداشتغالی برای بانوان سرپرست خانوار از جمله موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و پیگیری می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر گرگان، فائزه عبداللهی اظهار کرد: بررسی آخرین مطالعات در حوزه زنان نشان می دهد که با چالش های بسیاری در اکثر موضوعات مرتبط به بانوان روبرویم و این موضوعات باید مورد توجه در برنامه ریزی و سیاست گذاری مسئولان قرار بگیرد.
وی با اشاره به رشد آسیب های اجتماعی زنان و افزایش آمار طلاق طی سال های اخیر، افزود: برای این موضوع و مشکلات پیش رو، به ویژه در بخش اشتغال باید تدبیر جدی شود.
عبداللهی با تأکید بر ضرورت تکمیل بانک اطلاعات زنان سرپرست خانواده و شناسایی دقیق مشکلات و کمبودهای بانوان در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، آموزشی و رفاهی، خاطر نشان کرد: شناسایی این زنان و ایجاد کار و اشتغال شرافتمندانه و ایجاد شرایطی پایدار برای شغل‌های ایجاد شده از موضوعات مهمی است که نیاز به هماهنگی همه دستگاه های اجرایی دارد و باید به این امر نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر گرگان ادامه داد: پیگیری ایجاد بازارچه های خوداشتغالی برای بانوان سرپرست خانوار از جمله موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و مکان چهارشنبه بازار برای این موضوع پیشنهاد شده است.
عبداللهی همچنین با اشاره به مشکلات ساختار قامتی و کمبود ویتامین D در بانوان و دختران، اظهار کرد: برگزاری برنامه های آموزشی و تفریحی در مکان های سر باز به منظور دریافت کافی نور خورشید از برنامه های پیشنهادی در راستای کاهش آسیب های مربوط به کمبود ویتامین D در این جلسه بود که مقرر شد با هماهنگی دستگاه های مرتبط این موضوع پیگیری شود.
این عضو شورای شهر گرگان در ادامه با بیان اینکه ۵۳ پارک محله ای در گرگان وجود دارد، اضافه کرد: از این اماکن برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان و ایجاد فضاهای مطالعه می توان بهره برد.
عبداللهی همچنین آموزش بازاریابی برای زنان شاغل در بخش های صنایع دستی و فنی و حرفه ای را یکی دیگر از نیازهای بانوان سرپرست خانوار عنوان و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات خانواده ها به ویژه سرپرستان خانوارها را می توان با گسترش آموزش و اشتغال زایی مهارت محور در صنایع دستی و فنی و حرفه ای مرتفع نمود و این امر مستلزم حمایت در بخش آموزش و بازاریابی محصولات است.

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.