صفحه اصلی / افزایش ۲۲ درصدی تولید اتان پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی

افزایش ۲۲ درصدی تولید اتان پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز, ایرج خرمدل، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: امسال با انجام فعالیت‌های مطلوب روی تجهیزات واحدهای عملیاتی، دستاوردهای خوبی از قبیل تداوم تولید، بهبود کیفیت محصولات، افزایش تولیدات و صرفه‌جویی در مصرف انرژی حاصل شده است.
وی افزود: تعمیرات اساسی امسال در فازهای ۹ و ۱۰ سبب بهبود کیفیت و کمیت پالایشگاه در همه شاخص‌ها شده و تولید تمام محصولات افزایش یافته است.
خرمدل با بیان این‌که میزان خوراک برداشتی پالایشگاه پس از تعمیرات پنج درصد بیشتر شده، گفت: این افزایش برداشت سبب افزایش تولید پنج درصدی گاز شیرین پالایشگاه نیز شده است.
به گفته خرمدل، پالایشگاه پنجم پارس جنوبی هم‌اکنون روزانه ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از سکو دریافت و ۵۵ میلیون مترمکعب گاز شیرین به خط سراسری تزریق می‌کند.
وی میزان تولید کنونی فازهای ۹ و ۱۰ را از طراحی نیز بیشتر عنوان کرد و گفت: پس از تعمیرات، میزان میعانات گازی پالایشگاه نیز چهار درصد رشد داشته و به سقف ۸۵ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز رسیده است.
خرمدل در مورد افزایش سایر محصولات پالایشگاه پنجم توضیح داد: میزان پروپان تولیدی فازهای ۹ و ۱۰ نیز پس از تعمیرات، ۱۹ درصد افزایش یافته و هم اکنون در این پالایشگاه روزانه حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تن پروپان تولید می‌شود.
وی درصد افزایش تولید بوتان را نیز ۱۷ درصد عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون فازهای ۹ و ۱۰ روزانه یکهزار و ۳۹۰ تن بوتان تولید می‌کنند.
مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در پاسخ به این سوال که میزان اتان تولیدی این پالایشگاه نیز با توجه به اهمیت این محصول پس از تعمیرات چه میزان رشد داشته، گفت: تولید اتان رشد ۲۲ درصدی را داشته و هم‌اکنون این پالایشگاه روزانه ۲ هزار و ۷۵۴ اتان تولید می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.