صفحه اصلی / راه برای شکایت ساکنان مسکن مهر باز است

راه برای شکایت ساکنان مسکن مهر باز است

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر حسین‌آبادی در گفت‌وگو، با بیان اینکه ساکنان مسکن مهر مناطق زلزله زده می‌توانند به مراجع قضایی شکایت کنند، اظهار داشت: ساکنان مسکن مهر استان کرمانشاه حق شکایت دارند اما کارشناسان باید تشخیص دهند که در ساخت این واحدها کم کاری و کوتاهی شده است یا خیر.
وی ادامه داد: کارشناسان باید تایید کنند که این کم کاری در ساخت منجر به نا‌ایمن شدن واحدها شده است و اگر واحدهای مسکن مهر طبق ضوابط ساخته می‌شد زلزله‌ای به بزرگی ۷ ریشتر این میزان خسارت را به واحدها وارد نمی‌آورد.
رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر این که راه شکایت برای ساکنان مسکن مهر باز است، گفت: موضوعات مطرح شده باید توسط کارشناسان بررسی شود و اگر کوتاهی در ساخت این واحدها به اثبات رسید در مرحله اول پیمانکار مقصر است .
وی با بیان اینکه هر فردی که به طور مستقیم با ساخت این واحدها در ارتباط بوده می‌تواند مقصر شناخته شود، ادامه داد: در صورت تایید بازرسان و کارشناسان، نهادهای ناظر بر ساخت و مجری و پیمانکار در وهله اول از مقصران اصلی ناایمن بودن واحدهای مسکن مهر هستند.
حسین‌آبادی تاکید کرد: در صورت اثبات ادعای شاکیان مبنی بر ساخت مسکن مهر خارج از ضوابط ساخت و ساز، حداقل مجازات برای مقصران پرداخت غرامت است. البته امکان اثبات جرح ، قتل و… وجود دارد. ساکنان مسکن مهر براساس قانون مسئولیت مدنی می‌توانند خسارت ناشی از کوتاهی و تقصیری که در احداث ساختمان شده است را مطالبه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.