صفحه اصلی / رشد ۲۴ درصدی صادرات صنعتی منطقه آزاد قشم

رشد ۲۴ درصدی صادرات صنعتی منطقه آزاد قشم

به گزارش کسب و کار نیوز،  جهانگیر مجیدی در نشست با خبرنگاران افزود: در همین مدت ۱۰ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار صادرات صنعتی به داخل کشور صورت گرفت که در مقایسه با ۶ ماهه نخست پارسال ۱۱۸ درصد رشد داشته است.
وی تراز تجاری در منطقه آزاد قشم را مثبت ۱۰ اعلام و تصریح کرد: ارزش واردات صنعتی به منطقه تا آخر شهریورماه سال جاری ۱۸ میلیون و ۸۶۲ هزار دلار است که این رقم نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته ۱۴ درصد افزایش دارد.
مجیدی در ادامه به فعالیت چهار هزار و ۶۲ نفر در قالب ۱۷۱ واحد صنعتی در شهرک صنعتی قشم اشاره و تصریح کرد: تا ابتدای سال ۱۳۹۳ تعداد ۹۷ واحد صنعتی در شهرک صنعتی قشم فعال بودند که با اقدامات انجام شده تا کنون ۷۴ واحد به شرکت های این شهرک افزوده شد.
وی گفت: ساخت و ساز در شهرک صنعتی فعال شده است و همچنین با رایزنی های انجام شده هفت ساختمان مربوط به واحدهای غیر فعال که به تملک بانک درآمده بود، به سرمایه گذار واگذار شد و هم اکنون در آن فعالیت می کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم رشد متوسط سالانه واحد صنعتی در قشم را مثبت ۱۴ اعلام و اظهار کرد: ۲۱ واحد صنعتی در قشم محصولات خود را به کشورهای فرانسه، ایتالیا، چین، عمان، روسیه، موزامبیک، ویتنام، هند، امارات، سریلانکا، سومالی و عراق صادر می کنند.
وی گفت: شمش سرب، مصنوعات یو.پی.وی.سی (UPVC)، دستگاه آنالایزر، ماهی خشک، ماهی تازه، میگو، کشتی، شناورهای مسافربری اسکله شناور، جکت و کلک نجات از جمله محصولات صادراتی جزیره قشم است.
به گفته مجیدی ورق ام. دی. اف (MDF)، لوله های پلی اتیلن، سیمان، شمش روی، لوازم منزل و مصنوعات آن، لوازم تزیینی اتومبیل، خرما، لوازم آرایشی و سیگار از دیگر اقلام صادراتی قشم است.
وی مهندسی شهرک صنعتی قشم را غیر کارشناسانه دانست و گفت: در گذشته با افقی که برای رشد صنعت در قشم در نظر گرفته شده بود یک هزار و ۳۰۰ هکتار به شهرک صنعتی اختصاص یافت که اکنون با مشکلات خاصی رو بروست.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: محصولات شهرک صنعتی قشم در سطح استاندارد جهانی تولید می شود اما برخی رقیبان جهانی با تبلیغات منفی قصد دارند موانعی برای سرمایه گذاری خارجی صنعتی در ایران ایجاد کنند که برای تقابل با آن و جذب سرمایه گذار خارجی باید امنیت ایران را به جهانیان نشان داد.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای رشد تولید و اشتغال گفت: برای رشد تولید باید مسیر راه سرمایه گذار تسهیل شود و این امر نیازمند اصلاح قوانین و چابک سازی دیوانسالاری( بروکراسی) است که در صورت تحقق این امر جزیره قشم به عنوان یکی از بسترهای بکر جهان برای رشد و توسعه آینده درخشانی را در پیش خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.