صفحه اصلی / نشست هماهنگی مدیران بانکهای دولتی درکرمانشاه برای تسریع در پرداخت وام به زلزله زدگان

نشست هماهنگی مدیران بانکهای دولتی درکرمانشاه برای تسریع در پرداخت وام به زلزله زدگان

به گزارش کسب و کار نیوز،  دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی اعلام کرد دومین جلسه مدیران عامل بانک های دولتی برای سرعت گرفتن مصوبه دولت در زمینه کمک به زلزله زدگان غرب کشور صبح امروز (دوشنبه) در استانداری کرمانشاه برگزار شد.
«علیرضا قیطاسی» اظهار داشت: دولت در مصوبه چهارشنبه هفته گذشته خود (۲۴ آبان) مصوب کرد که به خانوارهای زلزله زده تسهیلات بانکی پرداخت شود که رقم آن برای مناطق شهری ۳۵۰ میلیون ریال با نرخ کارمزد ۵ درصد و برای مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون ریال با نرخ ۴ درصد است و دوره بازپرداخت آن نیز ۱۵ ساله محاسبه می شود.
قیطاسی تاکید کرد: همچنین دولت ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای بازسازی خانه ها در نظر گرفته است که نرخ بازپرداخت آن برای مناطق شهری ۵ درصد و برای مناطق روستایی ۴ درصد و دوره بازپرداخت آن ۷ سال محاسبه می شود.
این مدیر بانکی با یادآوری اینکه قرار است تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات قرض الحسنه با دوره بازپرداخت ۵ ساله برای خرید لوازم خانگی مورد نیاز پرداخت شود ،گفت: جلسه امروز مدیران بانک های دولتی در کرمانشاه با هدف هماهنگی بیشتر بانک ها برای اجرای مصوبات دولت بوده است.
قیطاسی رقم کل اختصاص یافته از سوی دولت برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان را ۷ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: علاوه بر این، بانک ها نیز تسهیلات دیگری را برای بهبود وضعیت زلزله زدگان در نظر گرفته اند.
وی گفت: طبق اعلام بانک مرکزی، شرایط دریافت این تسهیلات برای متقاضیان در مناطق زلزله زده تسهیل شده است به شکلی که شرایطی چون داشتن چک های برگشتی و معوقات بانکی مانع از پرداخت این تسهیلات نمی شود.
وی افزود: در این نشست که به ریاست «محمدرضا حسین زاده» مدیرعامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی برگزار شد، مدیران عامل بانک های سپه، ملت، تجارت، صنعت و معدن و صادرات به همراه استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.