صفحه اصلی / مطالبات گندمکاران تسویه شد

مطالبات گندمکاران تسویه شد

به گزارش کسب و کار نیوز، با همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه، خزانه دولت و بانک مرکزی ۲۷ هزار میلیارد ریال دیگر از طلب گندمکاران امروز تامین مالی و پرداخت شد.
با واریز این مبلغ از باقیمانده مطالبات گندمکاران، میزان بهای پرداختی به کشاورزان برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به ۱۱۶ هزار میلیارد ریال رسید و همانطور که پیش از این وعده داده شده بود،قبل از پایان آبان ماه طلب کشاورزان گندمکار به طور کامل به حساب آنان واریز شد.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نیز امروز اعلام کرد: بر اساس تعهد سازمان برنامه و بودجه، باید ۲۷ هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت می شد که شرکت بازارگانی دولتی ایران قرار است همه این رقم را پرداخت کند که این امر محقق شد.
به گزارش ایرنا، امسال نزدیک ۹ میلیون تن گندم براساس مصوبه شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید ۲ درصد به مبلغ ۱۳ هزار ریال (۱۳۰۰ تومان) و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ریال (۱۳۳۰ تومان) خریداری شد.
امسال براساس مصوبه شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید ۲ درصد به مبلغ ۱۳ هزار ریال (۱۳۰۰ تومان) و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ریال (۱۳۳۰ تومان) خریداری می شود.
پارسال نیز ۱۴ میلیون و ۵۹۰ هزارتن گندم تولید و ۱۱ میلیون و ۵۲۵ هزارتن به ارزش بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد ریال خریداری شد که قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم ۱۳هزار و ۶۸ ریال بود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.