صفحه اصلی / تصدی‌ وزارت بهداشت بر منابع بیمه‌ها از طریق انتقال دبیرخانه بیمه سلامت

تصدی‌ وزارت بهداشت بر منابع بیمه‌ها از طریق انتقال دبیرخانه بیمه سلامت

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایلنا، «عباس اورنگ» کارشناس بیمه های اجتماعی در گفت و گو با اعلام هشدار نسبت به زیاده خواهی وزارت بهداشت برای تصدی بر منابع صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی ، گفت: وزات بهداشت می‌خواهد با استفاده از اهرم دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، مشکل قدیمی کسری  منابع خود در طرح تحول سلامت را جبران کند.
وی با بیان اینکه وزیر بهداشت  به جای برخورداری از نگاه کلان به حوزه سلامت گرفتار بخشی نگری شده است، گفت: بخشی نگری وزیر بهداشت به حوزه سلامت و پرهیز از برخورداری از نگاه کلان به آن، کشور و نظام را دچار چالش می‌کند؛ از این رو به صلاح است که وزارت بهداشت و حامیان طرح تحول نظام سلامت دست از اصرار برای انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت بردارند و منافع کشور را لحاظ کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود سکوت قانون برنامه ششم توسعه درباره انتقال شورای عالی بیمه سلامت بازهم شاهد تکرار ادعاهای واهی وزارت بهداشت هستیم، گفت: وزارت بهداشت به هر طریقی که شده به دنبال ادامه دادن  طرح تحول سلامت است و همچنان نسبت به هشدارها مبنی براینکه اجرای غلط این طرح کشور را به قهقرا می‌برد بی‌تفاوت است و از همین روست که هر حرکتی برخلاف قانون را هم برای خود توجیه می‌کند.
این کارشناس بیمه های اجتماعی با بیان اینکه دلیل انتقال شورای عالی بیمه سلامت در دهه هشتاد به وزارت رفاه این بود که عرضه کننده درمان خود نباید در حوزه سلامت قیمت گذاری  انجام دهد، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا چنین تناقضی وجود ندارد که عرضه کننده درمان تعرفه‌ها را هم تعیین کند این در حالی است که وزارت بهداشت نمی‌خواهد که این اصل را درک کند.
وی اضافه کرد: صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی مشتری عمده نظام سلامت هستند و علی القاعده باید در یک نهاد همسو سیاست گذاری بکنند، به همین خاطر معقول‌تر آن است که شورای عالی بیمه سلامت در حوزه رفاه و تامین اجتماعی باشد.
 این کارشناس بیمه های اجتماعی در پایان با بیان اینکه وزارت بهداشت با حجم تعهداتی که برای خود اجرا کرده به دنبال  سیاست گذاری در حوزه سلامت نیست، گفت: همانطور که گفتم وزارت بهداشت به دنبال راهی برای تامین آنی هزینه‌های خود است و قطعا این امر در آینده نزدیک باعث خسران بیمه‌ها  و نظام رفاه و سلامت می شود و چه بسا چالش‌های عظیم دیگری را هم ایجاد کند.

همچنین مطالعه کنید:

زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.