صفحه اصلی / نظم و امنیت اربعین امسال کم نظیر است

نظم و امنیت اربعین امسال کم نظیر است

به گزارش کسب و کار نیوز سرهنگ یحیی الهی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه عوامل مختلفی در برقراری نظم و امنیت تردد زائران در اربعین امسال نقش داشتند، اظهارداشت: در این بین، رسانه ها با اطلاع رسانی و آگاه سازی زائران، از ماه ها قبل نقش پر رنگی داشتند و رسالت خود را به خوبی به انجام رساندند.
وی با اشاره به اینکه زائران هم با زمان بندی مناسب سفر خود را مدیریت کردند و تراکم تردد به روزهای آخر منتهی نشد، افزود: خوشبختانه امسال تعامل و همکاری خوبی بین همه دستگاه ها و متولیان امر در استان و کشور ایجاد شد و در سال جاری هیچ زائر بدون ویزا نتوانست از مرز مهران خروج کند.
فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به اینکه مجموعه مسئولین استانی و کشوری و نیروهای لشکری در این ایام، با کار جهادی و تلاش شبانه روزی، نظام و  انضباط خاصی در تردد زائران و خروج از مرز ایجاد کردند، بیان داشت: خوشبختانه مسئولان عراقی نیز امسال با انفرادی کردن ویزا در تردد آسان و روان تر شدن عبور از مرز با مسئولان کشورمان همکاری و همراهی خوبی داشتند.
سرهنگ یحیی الهی به تعامل خوب طرف عراقی با نیروهای مرزبانی کشورمان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این تعامل به گونه ای بوده که سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور در عمق خاک عراق، ایرادات و موانع را به نیروهای عراقی گوشزد کرده و آنان نیز به خوبی این موانع را برطرف ساخته و موجب تسهیل در تردد زوار و افزایش امنیت زائران شده اند.
وی فعالیت نیروهای ناجا شامل نیروی انتظامی، یگان ویژه، معاونت اطلعات، پلیس پیشگیری و مرزبانی در برقراری نظم و امنیت تردد زائران را مؤثر و مهم دانست و ادامه داد: عنایت حق تعالی و لطف ویژه امام حسین (ع) و امام زمان (عج) باعث شده تا پیاده روی عظیم اربعین تا این لحظه، در سال جاری بدون مشکل انجام شود.
فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به موج بازگشت زوار اربعین از روز گذشته، یادآور شد: تا روز گذشته بیش از ۷۱ هزار زائر از مرز مهران به کشور بازگشته و خروجی از مرز مهران ۲۰ هزار نفر بوده و انشاالله موج برگشت مدیریت شود و امیدواریم که زائران نیز با صبر و حوصله و مدیریت زمان بازگشت خود، بدون بروز هیچ حادثه ای و در صحت و سلامتی کامل به شهرهای خود بازگردند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.