صفحه اصلی / استان تهران از محروم ترین استان های کشور است

استان تهران از محروم ترین استان های کشور است

جلسه و نشست مشترک استاندار تهران با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مسایل و مشکلات استان، شب گذشته به میزبانی محمدحسین مقیمی در استانداری تهران برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این جلسه افزود: بر خلاف نام تصور، استان تهران در خیلی از شاخص ها در ردیف استان های غیربرخودار قرار دارد.
وی اظهار کرد: در بخش آسیب های اجتماعی، بافت های فرسوده، حاشیه نشینی و همچنین موضوع آب و آلودگی هوا، پایتخت کشور با چالش های جدی روبرو است.
رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: در حال حاضر برای کاهش این مشکلات ۳۵ نماینده استان تهران در مجلس شورای اسلامی به وحدت و هماهنگی خوبی رسیده اند.
عارف با تاکید بر اینکه تامین بودجه برای اجرای پروژه های عمرانی جدید استان و همچنین رفع تنگناهای مالی ضروری است تصریح کرد: در فصل تعیین بودجه برای سال آینده هستیم و نمایندگان استان تهران با همراهی استاندار باید برای تامین اعتبارات موردنیاز استان تلاش مضاعفی کنند.
* باید نگاه ویژه ای به پایتخت کشور داشت
محمدحسین مقیمی استاندار تهران نیز دراین جلسه با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به پایتخت داشته باشیم، گفت: شهر تهران باید در کنار همه شهرستان های استان مورد توجه جدی قرار گیرند.
وی با اشاره به کمبود فضای درمانی در سطح استان تهران افزود: سرانه تخت بیمارستانی در استان ۴۰ درصد شاخص کشور است و این استان با کمبود ۱۱ هزار تخت بیمارستانی مواجه است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در شهرستان بهارستان با جمعیت ۶۰۰ هزار نفر تنها یک بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی وجود دارد و همچنین سرانه ورزشی این شهرستان ۴۳ سانتی مترمربع است.
استاندار تهران در ادامه به کمبودهای این استان در بخش فضای آموزشی و کلاس درس اشاره کرد و گفت: این استان به حدود ۷ هزار و ۴۰ کلاس درس جدید نیاز دارد و در حال حاضر میانگین تراکم و جمعیت دانش آموزی استان در کلاس های درس بیش از ۳۰ نفر است.
وی همچنین با اشاره به آلودگی هوای پایتخت که یکی از معضلات اصلی استان تهران است، افزود: جنوب غرب استان کویری است و گرد و غبار این منطقه وارد کلانشهر تهران می شود.
به گفته وی، حجم بالای تردد اتوبوس و کامیون در مسیرهای ارتباطی استان تهران نیز نقش قابل توجهی در تولید آلاینده ها و آلوده کردن هوای پایتخت و دیگر شهرهای استان تهران دارد.
وی تصریح کرد: ایجاد و تکمیل کمربند فضای سبز در تهران یکی از اقدامات مهمی است که برای کاهش آلودگی هوا باید انجام شود.
مقیمی بر اتصال خطوط مترو تهران به دیگر شهرستان های استان تاکید کرد و افزود: حدود ۳ میلیون نفر روزانه از شهرستان های مختلف استان تهران با خودروهای شخصی به تهران سفر می کنند که این امر هم از عوامل اصلی ایجاد و تولید آلودگی در هوای پایتخت است.
به گفته وی، توسعه شبکه مترو و اتصال این خطوط ریلی به شهرستان های اطراف تهران به طور قطع موجب کاهش میزان آلودگی هوای پایتخت خواهد شد.
وی همچنین در ادامه به مشکلات لوله انتقال دهنده آب از سد کرج به تهران و فرسودگی سیستم های انتقال برق اشاره کرد و گفت: باید یک مجموعه ورزشی بزرگ دیگر همچون مجموعه آزادی در تهران احداث شود.
استاندار تهران در پایان خطاب به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر نماینده اگر ۲ پروژه را در دستور کار قرار دهد می توانیم ۷۰ پروژه را در بخش های مختلف به سرانجام برسانیم.
 در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه خود و اقدامات انجام شده برای رفع آنها پرداختند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.