صفحه اصلی / پرداخت ۲۹ هزار تسهیلات نوسازی بانک مسکن در ۲سال گذشته

پرداخت ۲۹ هزار تسهیلات نوسازی بانک مسکن در ۲سال گذشته

 
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تارنمای بانک مسکن، ندا کسری کرمانشاهی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون ۳۱ هزار و ۶۵۶ فقره معرفی نامه احداث واحد در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران صادر شده که ۲۹ هزار و ۴۶۴ فقره تسهیلات توسط بانک مسکن به آنها پرداخت شده است.
وی افزود: بر اساس سهمیه ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، امسال سهمیه بافت فرسوده شهری بانک مسکن پنج هزار واحد است که در نیمه اول سال همه آن ایجاد تعهد شده و اقدامات مربوط به تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد آن و پرداخت تسهیلات آن صورت گرفته است.
به گفته وی، متقاضیانی که در فهرست واجدان شرایط این تسهیلات از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به عنوان متولی نوسازی بافت‌های فرسوده در دولت قرارگرفته اند، پس از اخذ معرفی نامه از طریق شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و طی روند قانونی تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین شرایط و ضوابط سقف تسهیلات بافت های فرسوده شهری برای ساخت هر واحد مسکونی در تهران و کلانشهرها مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، در مرکز استان ها و شهرهای دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۴۰۰ میلیون ریال اختصاص می یابد.
این تسهیلات فقط برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده در قالب عقد مشارکت مدنی پرداخت می شود. حداکثر دوران مشارکت مدنی با توجه به حجم پروژه ۲۴ ماه معادل ۲ سال و حداکثر مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی طرح ها نیز ۱۴۴ ماه معادل ۱۲ سال است.
 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.