صفحه اصلی / رسوخ علم و فناوری در صنایع راهکار خروج از خام فروشی است

رسوخ علم و فناوری در صنایع راهکار خروج از خام فروشی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، برات قبادیان در نشست ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی منتخب در وزارت علوم اظهار کرد: هفته پژوهش فرصتی است تا اقدامات انجام شده بین صنعت و دانشگاه در فضای مشترک به نمایش گذاشته و تعاملات بیشتری ایجاد شود.
وی در مورد اهمیت برگزاری هفته پژوهش مشترک با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آمار واحدهای صنعتی در کشور و لزوم رسوخ فناوری در صنایع کشور ادامه داد: حدود ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور است که اگر بخواهند با روند فعلی در مسیر دانش بنیان شدن قرار بگیرند، سال ها طول می کشد. 
قبادیان افزود: حضور دانشگاهیان، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری می تواند روند دانش بنیان شدن صنایع و گسترش تحقیق و توسعه در صنعت را تسریع کند.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: توسعه علم و فناوری در صنایع و گسترش تحقیق و توسعه برای صنعت سرمایه محسوب می شود و این تفکر می تواند یکی از راه های برون رفت از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده باشد.
وی در خصوص تعاملات وزارت علوم و وزارت صنعت در هفته پژوهش افزود: امسال سومین سال همکاری مشترک در برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با وزارت علوم است؛ برگزاری برنامه هایی شبیه هفته ملی پژوهش و فناوری می تواند در فرهنگ سازی ادبیات و فهم مشترک بین صنعت و دانشگاه نقش بسزایی داشته باشد.
هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار در روزهای ۲۲ تا ۲۶ آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.