صفحه اصلی / رونق ترابری مسافر و گردشگر دریایی در بندر کیش

رونق ترابری مسافر و گردشگر دریایی در بندر کیش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی هفت ماه نخست امسال گفت: از آغاز امسال تا پایان مهرماه سال ۹۶، در مجموع یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۹۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
وی ادامه داد: از این میزان، یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۴۵۴ تن به کالای غیرنفتی و ۲۱۵ هزار و ۸۴۴ تن کالای نفتی اختصاص دارد.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۱۳ درصدی صادرات غیرنفتی در این بندر سخن به میان آورد و گفت: طی هفت ماه اخیر، بالغ بر دو هزار و ۴۱ تن از این‌گونه کالاها به خارج از کشور صادر شد.
شهریاری همچنین واردات کالاهای غیرنفتی را رقمی بالغ بر ۲۸ هزار و ۶۴۹ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.
به گفته وی، ۸۵۶ هزار و ۵۹۵ تن کالای غیرنفتی در این بندر، کابوتاژ شد.
شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی هفت‌ماهه نخست امسال را هشت هزار و ۵۶۸ فروند با رشد ۱۶ درصدی اعلام و بیان کرد: از این تعداد، ۴۳۸ فروند شناور بالای هزار تن و هشت هزار و ۱۳۰ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق ۲۴ درصدی جابجایی مسافر و گشت‌های تفریحی دریایی در هفت ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت، ۸۴۹ هزار و ۶۰۰ نفر از طریق شناورهای مستقر در این بندر ترابری شدند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.