صفحه اصلی / ظرفیت‌سازی نهادی در بازآفرینی شهری استان کرمانشاه

ظرفیت‌سازی نهادی در بازآفرینی شهری استان کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری این اداره کل در آغاز جلسه ضمن تشریح وضعیت بافت‌های ناکارآمد استان به تشکیل ستادهای بازآفرینی شهری در شهرستان‌ها و استان کرد و گفت: علیرغم تمایل دستگاه‌ها تاکنون جریان همه‌جانبه بازآفرینی به حرکت در نیامده است.
امیری افزود: با توجه به اینکه همه دستگاه‌ها در چهارچوب وظایف ذاتی، بخشی از اقدامات خود در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد را اجرا می‌کنند، ولی اقدامات پراکنده تاکنون در یک ساختار منسجم سازماندهی نشده و به نظر می‌رسد علاوه بر ستادها نیاز به حلقه‌های دیگری است تا این اقدامات را به یکدیگر پیوند داده و انسجام بخشد.
دکتر کلهرنیا عضو هیئت‌علمی دانشگاه رازی در این نشست با اشاره به اینکه بازآفرینی پدیده‌ای جهانی است توسعه درون‌زا و حرکت از پائین به بالا را لازمه بازآفرینی دانست. وی همچنین تأکید کرد که بایستی ابتدا روند روبه رشد فقر را مهار نمود و توسعه اشتغال خانگی را یکی از اقدامات در این خصوص برشمرد.
کلهرنیا همچنین بازآفرینی بناهای باارزش و اختصاص آن‌ها به مرکز فعالیت‌های اجتماعی را یکی دیگر از اقدامات مؤثر در بازآفرینی خواند.
دکتر دل انگیزان عضوی دیگر از هیئت‌علمی دانشگاه رازی با بیان اینکه بازآفرینی ذهنی مقدم بر تمامی ابعاد بازآفرینی است زدن برچسب به محلات را عامل کوچ سرمایه انسانی از آن‌ها دانست، او همچنین با تأکید بر اقتصاد محلی اظهار کرد: چنانچه کسب و کار از محله برود به دنبال آن ساکنین محلی آنجا را ترک خواهند کرد.
دل انگیزان ایجاد زیرساخت‌های سخت و نرم را لازمه بازآفرینی دانسته و بر اولویت زیرساخت‌های نرم تأکید کرد.
در بخش دیگر این نشست، مهندس قبادی مدرس دانشگاه و معاون عمرانی فرماندار کرمانشاه با اشاره به برخی موانع در حکمروایی خوب شهری همچون گرایشات قومی – عدم همبستگی بین نخبگان گفت: در بسیاری از برنامه‌های شهری اهرم قدرت تخصص را دور می‌زند. وی در ادامه  خواستار تداوم جلسات هم‌اندیشی در این حوزه شد.
در ادامه ضمن بحث و تبادل‌نظر مقرر شد این جلسات تحت عنوان اتاق فکر بازآفرینی با مشارکت سایر اندیشمندان، صاحب‌نظران و همچنین مدیران شهری به طور منظم ادامه یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.