صفحه اصلی / تهران روی گسل‌های متعدد و فعال آرمیده است

تهران روی گسل‌های متعدد و فعال آرمیده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا،  مجید فراهانی در نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود بیان داشت: برای جلوگیری از بحران‌های ناشی از حوادث نیازمند پیشگیری و آمادگی برای مدیریت بحران هستیم و این برای تهران اجتناب‌ناپذیر است.
وی افزود: تهران بر گسل‌های متعدد و فعال آرمیده است و نیازمند پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران هستیم متاسفانه این روزها به جای آنکه خبر تجهیز این پایگاه‌ها با تجهیزات روزآمد و برگزاری مانورهای محلی و آموزش‌های ضروری به شهروندان را در آنها بشنویم، خبرهایی از گوشه و کنار در رابطه با بهره‌برداری از این پایگاه‌ها به عنوان فضای اجرای برنامه‌های تلویزیونی و کاربری‌های غیرمرتبط شنیده می‌شود که برایشان هر جایی می‌توان متصور شد به جز پایگاه پیگشیری و مدیریت بحران.
فراهانی گفت: توجه به مساله مدیریت بحران نزد مدیریت شهری جایگاهی ندارد که به رغم مصوبه شورا مبنی بر الزام شهرداری تهران به در اختیار قرار دادن کلیه پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران به سازمان پییشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران همچنان شاهد بی‌توجهی شهرداری و عدم اقدام مناسب سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در این زمینه هستیم.
عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: پایگاه‌ها باید در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران قرار می‌گرفت. بنابراین در خصوص این پایگاه‌ها و همچنین لزوم احداث پایگاه در محلات فاقد پایگاه به شهرداری تهران و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تذکر می‌دهند.
فراهانی تاکید کرد: امید دارم برای نجات زندگی شهروندان در برابر بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه پیش از بیش به مساله پیشگیری، آمادگی و تامین تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز شهر توجه کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.