صفحه اصلی / آینده کسب و کار و بازار کار ایران در دست انسان‌های ماهر است

آینده کسب و کار و بازار کار ایران در دست انسان‌های ماهر است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، عیسی منصوری در مراسم معارفه رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: امروز مساله اصلی ما این است که کوشش همگانی صورت گیرد تا تطابق بین آموزشهای مهارتی و مهارت‌های نیروهای کار با آنچه نیاز و تقاضای کشور است، افزایش یابد.
وی ادامه داد: برای تحقق این کار ابتدا باید برنامه‌های خوبی طراحی کنیم، سپس برنامه‌های موجود را به خوبی اجرا کنیم و برای اجرا چاره اندیشی مناسبی داشته باشیم.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار افزود: ساختار حکمرانی در این حوزه باید به گونه‌ای تنظیم و بهبود بخشیده شود که خروجی‌های مورد نظر به وجود آید و به نظر می‌رسد که سازمان فنی و حرفه‌ای نقش خود را در این مسیر به درستی ایفا کرده است.
منصوری خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد گزینه سوم را که چاره اندیشی است انتخاب کنیم یکی از الزامات کار ما این است که بحث آموزش مهارت در کشور را اصلاح کنیم. نقش سازمان فنی و حرفه‌ای به صورت تاریخی، آموزش مهارت بوده است و تمایل سیستم این است که همین نقش از طریق پذیرش مستقیم مسئولیت آموزش مهارتی ادامه یابد.
او بر ضرورت حرکت به سمت اصلاح نظام حکمرانی در حوزه مهارتی به جای پذیرش مسئولیت توسعه آموزشهای مهارتی در کشور تاکید کرد و گفت: بازار کار ایران باید به سمتی پیش برود که تربیت نسلی ماهر و کاردان را شاهد باشیم.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار گفت: در تقسیم بندی کلی، سازمان فنی و حرفه‌ای در ایران جزو مواردی دسته بندی می‌شود که به طور مستقیم اجرای آموزش می‌کند ولی باید کم کم نقش سازمان علاوه بر پذیرش مستقیم اجرای آموزش،‌ پذیرش مستقیم توسعه باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه در تمام دنیا حرکت به سمت مهارت آموزی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گرفته و کشورها اشتغال خود را با مهارت افزایی پیوند زده‌اند، در آینده نزدیک آثار تحقق اهداف مهارت آموزی در اقتصاد و اشتغال کشور دیده شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.