صفحه اصلی / همسویی شهرداری و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان در راستای توسعه و تکامل شهری

همسویی شهرداری و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان در راستای توسعه و تکامل شهری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل‌ونقل و مسکن استان به اتفاق اعضای شورای حمل‌ونقل استان ضمن دیدار با شهردار جدید اصفهان درباره پاره‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط هر دستگاه از مجموعه وزارت راه و شهرسازی با شهردار اصفهان گفتگو کرد.
غلامی در ابتدا با تبریک انتصاب شهردار جدید شهر اصفهان گفت: اقدامات، فعالیت‌ها و پروژه‌هایی که توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان در حوزه‌های راه، مسکن، شهرسازی، راه‌آهن، فرودگاه، هواشناسی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود تماماً در راستای تکامل و توسعه شهر و استان اصفهان است و آن میسر نمی‌شود مگر با تعامل و همیاری که امید است این تعامل با توجه به یکسان بودن اهداف با مجموعه شهرداری‌ها بیش از پیش محسوس باشد.
غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل‌ونقل و مسکن استان در ادامه بیان کرد: استان اصفهان به عنوان یک استان توریستی که قابلیت‌های بسیاری در جذب توریست و گردشگر را دارد استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود در آن همواره مورد تأکید مقام عالی وزارت بوده و پرداختن به زیرساخت‌ها و بخش حمل‌ونقل آن در سطح استان بسیار حائز اهمیت و در جذب گردشگر بسیار نقش‌آفرین است.
وی با اشاره به فعالیت‌ها و اهداف مورد نظر دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت متبوع گفت: انتقال بار و مسافر از جاده به ریل در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه فرودگاه اصفهان، کاربردی نمودن بخش هواشناسی برای مردم، احداث آزادراه کنارگذر غرب و شرق در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان، افزایش عمر پروژه‌ها با انجام آزمایشات فنی و همکاری با بخش خصوصی از جمله اهدافی است که در این مجموعه دنبال می‌شود.
قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان نیز در این دیدار فعالیت‌های انجام شده توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان را همسو با شهرداری دانست و گفت:  نقش وزارت راه و شهرسازی در توسعه شهرها و ایجاد تسهیلات لازم برای آسایش و آرامش مردم بسیار مهم است و ایجاد تعاملات فی‌مابین قطعاً در حل و فصل مشکلات شهری نقش بسزایی خواهد داشت.
شهردار اصفهان با اشاره به تعاملات خوب فی‌مابین شهرداری با مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: ما در تیمی قرار گرفته‌ایم که همه با یک هدف در حال فعالیت هستیم و نتیجه و ماحصل آن عاید مردم خواهد شد و باید در این راستا مردم بدانند که هر حرکت و اتفاقی در رابطه با توسعه در شهر ایجاد می‌گردد چه دستگاه‌هایی نقش دارند.
وی در ادامه با اشاره به اولویت‌های برنامه خود در شهرداری اصفهان بیان کرد: شعار و محور ما در اولویت‌های برنامه‌ریزی خود بحث گردشگری و جذب گردشگر بوده که با توجه به گزارشات ارائه شده توسط دستگاه‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی هرکدام نقش مهم و کلیدی در بحث توریست و گردشگری دارند.
نوروزی گفت: اصفهان اگر بخواهد به عنوان یک شهر جهانی و مرکز توریست در کشور باشد قطعاً بدون توسعه فرودگاه درشان اصفهان، بدون داشتن زیرساخت‌های لازم در حمل‌ونقل، بدون داشتن راه‌آهن و قطار ایمن، بدون داشتن یک آزمایشگاه مناسب فنی برای استحکام زیرساخت‌ها، بدون یک پلیس چابک، بدون یک مجموعه هواشناسی کاربردی و بدون داشتن جاده‌های ایمن و روان و در نهایت بدون هماهنگی بین این مجموعه شدنی نیست.
وی گفت: اصفهان قابلیت جذب گردشگران بسیاری را دارد که درصدد هستیم تا بحث توریست مذهبی را هم دنبال کنیم که با توجه به وجود مکان‌هایی همچون تخته فولاد اصفهان و دیگر مکان‌های مذهبی می‌توانیم جذب توریست داشته باشیم.
وی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری را همانند یک تیم همراه دانست و در پایان اظهار کرد: ضمن حفظ رعایت مصلحت عمومی به دنبال رعایت قانون هستیم و در امور شهرسازی نیز طبق چارچوب طرح‌های جامع و تفصیلی پیش خواهیم رفت وامید است با تعاملات و همراهی‌های فی‌مابین بتوانیم به اهداف خود که همان سرافرازی کشور عزیزمان است دست پیدا کنیم.
گفتنی است در این دیدار امجدی مدیرکل فرودگاه‌های استان، سادات حسینی مدیرکل راه‌آهن، امانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سرهنگ پورقیصری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، عباس زاده مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و معینی نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور حضور و با ارائه گزارش، اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های خود را با شهردار اصفهان در میان گذاشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.