چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / هشت قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر امضا شد

هشت قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر امضا شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حسین صادقی نژاد در حاشیه نهمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در ایران که طی روزهای ۸ تا ۱۱ آبان ماه در کیش برگزار می شود اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴ تا کنون ۳۰۰ قرارداد سرمایه گذاری با رقمی بالغ بر ۸۸۰۰ میلیارد تومان در سازمان بنادر و دریانوردی جذب شده است.
وی تاکید کرد: سالیانه به طور متوسط ۴۰ درصد رشد داشته ایم که امسال این رشد نسبت به سالهای گذشته مقداری کمتر بوده است. البته ارزیابی ما سالیانه انجام می شود. با این حال در شش ماهه گذشته هشت قرارداد سرمایه گذاری با رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان منعقد کرده ایم.
به گفته صادقی نژاد، در دو شهر لجستیک، رویکرد خود را از حالت اجاره زمین به حالت صنایع تبدلیلی، تولیدی، ارزش افزوده و موارد زنجیره تامین کالا تغییر داده ایم.
مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و  دریانوردی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با دراختیار داشتن ۱۱ بندر عمده تجاری و بازرگانی، با بیش از ۲۰۰ میلیون تن گردش تخلیه و بارگیری در مبادی دریایی و بندری کشور کار ترانزیت و ترانشیپ کالا را انجام می دهد.
وی ادامه داد: در جهت ارتقای بنادر بازرگانی، توسعه بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره)، چابهار، شهید بهشتی، بندرامیرآباد و سایر بنادر را در دستور کار داریم که در این راستا سند راهبردی دو شهر لجستیک بندری شهید رجایی با وسعتی حدود ۲۷۰۰ هکتار و بندر امام خمینی با حدود ۶۰۰ هکتار در حال انجام است. درخصوص تجهیزات زیربنایی و تامین منابع مالی، گامهای خوبی برداشته ایم و به دنبال فازبندی اجرای این طرحها، برنامه ریزی و مطالعات تطبیقی صورت گرفته و بقیه مراحل هم در حال انجام است.ش

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.