صفحه اصلی / روند رشد قیمت نفت می‌تواند در ۲۰۱۸ ادامه یابد

روند رشد قیمت نفت می‌تواند در ۲۰۱۸ ادامه یابد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, نظرسنجی این خبرگزاری از کارشناسان نشان می‌دهد با توجه به پیش بینی تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت و خنثی شدن پیامدهای منفی افزایش تولید نفت آمریکا، روند افزایش قیمت نفت می‌تواند در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ادامه یابد.
اظهار نظر اخیر مسئولان عربستان مبنی بر حمایت این کشور از تمدید توافق اوپک، از جمله عواملی بوده که برآوردها از قیمت نفت در سال آینده میلادی را افزایشی کرده است.
اشلی پترسون، کارشناس مؤسسه مشاوره استراتاس، گفت: شایعات درباره تمدید، توسعه و یا اختلال در توافق اوپک، همگی می‌توانند بر قیمت نفت تأثیر داشته باشند و بازار نفت به دقت هر بیانیه اوپک پس از نشست بعدی این سازمان را زیر نظر خواهد داشت.
وی افزود: با فرض تمدید توافق در سال ۲۰۱۸ میلادی، سطح واقعی پایبندی به این توافق می‌تواند عامل مهمی برای بازگشت توازن بازار در سال آینده میلادی باشد.
طبق نظرسنجی رویترز از ۳۵ کارشناس، میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۳ دلار و ۲۵ سنت خواهد بود که از برآورد پیشین بیشتر است.
همچنین پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ میلادی میانگین قیمت این کالا ۵۵ دلار و ۷۱ سنت برای هر بشکه باشد
این نظرسنجی همچنین پیش بینی کرده بود که میانگین قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۰ دلار و ۲۱ سنت و در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۲ دلار و ۵۰ سنت باشد.
کارشناسان حاضر در این نظرسنجی پیش بینی می‌کنند رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۱۸ میلادی یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز باشد که بیشتر آن مربوط به کشورهای آسیایی همچون چین و هند خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.