صفحه اصلی / آخرین وضعیت ماهواره‌های ایرانی

آخرین وضعیت ماهواره‌های ایرانی

 

به گزارش کسب و کار نیوزبه نقل از ایسنا محسن بهرامی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سازمان فضایی، گفت: این سازمان برنامه ۱۰ ساله ای دارد که طبق برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی تدوین شده است که بودجه لازم برای این برنامه در اختیار قرار گرفته است و کسری بودجه‌ای وجود ندارد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت ماهواره‌های این سازمان، ادامه داد: تمام ماهواره‌های روی زمین، حمایت شده‌اند یا در صورت لزوم قرارداد آنها را تجدید کردیم.
رییس سازمان فضایی افزود: ماهواره «دوستی» به اتمام رسیده، ماهواره «پیام» امسال به پایان خواهد رسید، ماهواره «ظفر» سال آینده مراحل پایانی خود را طی خواهد کرد و ماهواره «پارس» نیز به عنوان یک ماهواره جدید شروع شده است.
بهرامی با بیان اینکه زمان پرتاب ماهواره‌ها امری است که عموما سازمان‌های فضایی از بیان آنها طفره می روند، گفت: برنامه ریزی‌های انجام شده برای پرتاب ماهواره معمولا باعث جابجایی موضوع پرتاب می‌شود چراکه گاهی عملیات‌هایی به صورت آزمایشی صورت می‌گیرد و نیاز به جابجایی زمانی دارد و به خاطر برخی ملاحظات دیگر نمی‌توان درباره پرتاب‌های بعدی و زمان بندی آن دقیق صحبت کرد.
وی با اشاره به اینکه سازمان فضایی ایران تعامل مناسبی با واحدهای دانشگاهی دارد، از برگزاری مسابقه مکعب ایرانی خبر داد و گفت: مسابقه ملی با عنوان مسابقه مکعب ایرانی شروع شده است که امسال دور دوم آن انجام خواهد شد که طراحی‌های جزئی آن تمام شده است و امیدواریم که این کار را بتوانیم به صورت یک پروژه مستمر به انجام برسانیم تا فضای دانشجویی آشنایی با فناوری فضایی داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.