صفحه اصلی / تحقق ۸۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد کشور

تحقق ۸۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، مرتضی بانک در خصوص میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد گفت: تا به امروز حدود ۸۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذاری خارجی برنامه ریزی شده تحقق یافته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد روند روبه رشد سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد خواهیم بود، اظهار کرد:یکی از برنامه های مهم فراهم کردن بستر های لازم برای گسترش فعالیت های سرمایه گذاری خارجی است که خوشبختانه با توجه به موفقیت هایی که دولت تا به امروز در جذب منابع مالی بین المللی، سرمایه گذاری خارجی و فاینانس داشته که در حال حاضر حدود ۲۷ میلیارد دلار از آن قطعی شده است، می توان گفت در آینده هم این روند ادامه خواهد داشت.
بانک در ادامه با اشاره به اینکه رقم های مهم دیگر جذب سرمایه گذاری نیز به این رقم اضافه می شود که مجوزهای آنها صادر شده است خاطر نشان کرد:در این میان فرصت بسیار مناسبی نیز برای مناطق آزاد ایجاد شده تا برای توسعه بیشتر از آن استفاده کنند و بتوانند سرمایه گذاری خارجی را به کشور جذب کنند و یا از طریق فاینانس فعالیت های خود را اجرا کنند،البته به دلیل شرایط مناسب مناطق سرمایه گذاران داخلی نیزْ جذب این مناطق می شوند.
مشاور رییس جمهور در خصوص اهمیت منطقه آزاد چابهار در بین دیگر مناطق آزاد کشور تاکید کرد:این منطقه دروازه اقیانوسی کشور ما تلقی می شود و طبیعی است که برای آن جا باید برنامه های کاملتری را تدوین کنیم ،چراکه این منطقه می تواند یکی از مناطق مهم ترانزیت کشوربا کشورهای حوزه اقیانوس هند مانند هند،پاکستان و دیگر کشورها باشد.
وی تاکید کرد: می توان از این طریق این منطقه به کشورهای آسیای مرکزی و حتی روسیه،قزاقستان و بقیه کشورهای منطقه کالا صادر کرد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار کرد:این برنامه از قبل نیز مطرح بوده است،اما برای اجرا نیاز به مقدمات زیادی دارد که باید فراهم شود ، برنامه های ما این است در دو حوزه یکی بخش پتروشیمی و دیگری در حوزه فولاد تمرکز بیشتری با هدف صادرات انجام دهیم.بخش صنعتی را با هدف صادرات در چابهار تقویت کنیم و در آینده نزدیک شاهد این باشیم که خبرهای بهتری را در این بخش به مردم بدهیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.