صفحه اصلی / متد های درآمد زایی از باشگاه های بدنسازی

متد های درآمد زایی از باشگاه های بدنسازی

محمد جوادی‌قاضیانی
یکی از کسب‌وکار‌هایی که این روزها جذابیت‌های خاص خود را  دارد، تاسیس یک باشگاه بدنسازی است.
 کسب‌وکاری که مشتریان آن از گروه‌های مختلف جامعه هستند و همه به نوعی و به دلایل مختلف تمایل به داشتن بدنی  خوش فرم  و سالم دارند. با توجه به کثرت باشگاه‌های بدنسازی و رقابت میان آنها، این باشگاه‌ها هم به سمت متد‌های کسب‌وکاری و بازاریابی پیش می‌روند تا در این رقابت پیروز شوند و موفق باشند. یعنی امروزه صرف راه‌اندازی و تاسیس یک باشگاه بدنسازی برای موفقیت و کسب درآمد کافی نیست و اگر یک باشگاه بدنسازی می‌خواهد موفق باشد، باید نسبت به سایر رقبایش دارای مزیت رقابتی باشد تا مشتریان و متقاضیان از میان انبوه باشگاه‌های بدنسازی آن باشگاه را انتخاب کنند. در این بین مزیت‌های رقابتی زیادی را می‌توان مطرح کرد و مزیتی که شاید بیشتر از سایر مزایا مورد توجه باشد، امکانات   و برخورد خوب پرسنل یک باشگاه با اعضایش است تا بتواند محیط باکیفیتی را که یکی از مشخصه‌های آن جو دوستانه است، داشته باشد. با توجه به بازار رقابتی باشگاه‌های بدنسازی در پی آن برآمدیم تا گزارشی را در این مورد تهیه کنیم و با پرس‌وجو و جستجو‌هایی که از مشتریان داشتیم به باشگاه «پیام سلامت» در گیشا رسیدیم و مصاحبه‌ای را با شروین جلال‌الدین، مدیر این باشگاه ترتیب دادیم. 
 
  درباره سوابق کاری خودتان قبل از تاسیس باشگاه بدنسازی بفرمایید؟
۳۰ سال سن دارم و از ۱۴ سالگی ورزش را با کیوکوشین شروع کردم و در این رشته عنوان قهرمانی را در کشور و استان به دست آوردم. علاوه بر آن در رشته بدنسازی هم چندین مقام دارم. قصد دارم در آینده در رشته فیزیک به صورت حرفه‌ای مسابقه بدهم. فارغ‌التحصیل لیسانس مهندسی عمران هستم و تجربه‌های کاری من قبل از روی آوردن به کار در رشته بدنسازی کار بازرگانی بود که از کشور ترکیه ‌ام‌.دی.اف وارد می‌کردم و بزرگ‌ترین تجربه کاری که در گذشته داشته‌ام، واردات بوده است. 
 چرا واردات ‌ام.دی.اف را ادامه ندادید؟ از لحاظ درآمدی کدام‌یک از شغل‌های باشگاه‌داری و واردات بیشتر به نفع شما بود؟
واردات ام.دی.اف درآمد بیشتری را نسبت به باشگاه‌داری داشت، اما با توجه به علاقه‌ای که به کار بدنسازی داشتم و بدقولی‌ها و دردسرهایی که کار بازرگانی داشت، ترجیح دادم به کار مورد علاقه خودم بپردازم و در این زمینه به موفقیت برسم و برای خودم چشم‌اندازی تعریف کنم. 
   دلیل اصلی شما برای تاسیس باشگاه بدنسازی چه   بود؟
تصمیم داشتم کسب‌وکار جدیدی را برای خودم راه‌اندازی کنم و به فکر این افتادم که این کسب‌وکار جدید کاری باشد که من از آن لذت ببرم و وقتی آن را انجام می‌دهم، خسته و مستهلک نشوم. پس بهترین کاری که من می‌توانستم انجام دهم و با توجه به علائق و سوابق من از دوران کودکی شغل مربیگری و باشگاه‌داری بود که از تصمیمی که گرفته‌ام، راضی هستم و رو به جلو حرکت می‌کنم. 
 
   برای تاسیس یک باشگاه بدنسازی چه سرمایه‌ای نیاز است؟
سرمایه مورد نیاز برای تاسیس یک باشگاه بدنسازی بسته به نوع دستگاه‌هایی که قصد خرید آنها را دارید و طراحی‌ای که قرار است داشته باشید، متفاوت است، ولی حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس یک باشگاه بدنسازی ۲۰۰ میلیون تومان  است. 
 
  برای تاسیس باشگاه از سرمایه شخصی خودتان استفاده کردید یا اینکه به دنبال حمایت و دریافت تسهیلات هم بوده‌اید؟
برای تاسیس این باشگاه از سرمایه شخصی استفادهکردم. 
 یکی از متدهای درآمدی باشگاه‌های بدنسازی حق عضویتی است که اعضای باشگاه پرداخت می‌کنند. درباره متد‌های دیگری که یک باشگاه‌دار از آنها به درآمد می‌رسد لطفا توضیح بفرمایید؟ 
از متدهایی که به جز دریافت حق عضویت به درآمدزایی در باشگاه بدنسازی منجر می‌شود، می‌توانم به ارائه برنامه‌های تمرینی متناسب با نیاز هر شخص، گرفتن شاگردهای خصوصی و کمک به رشد آنها اشاره کنم. 
در ضمن صاحبان باشگاه‌ بسته به نوع باشگاه می‌توانند از اتاق ماساژ، سونا و… برای کسب درآمد استفاده کنند، ولی برای یک باشگاه بدنسازی عمده درآمد آن از طریق شاگردان خصوصی، ارائه برنامه‌های تمرینی تخصصی و شخصی‌سازشده و دریافت حق عضویت  است. 
 
یکی از متد‌های درآمدی در باشگاه‌های بدنسازی فروش مکمل‌های دارویی است . شما از این منبع هم برای کسب درآمد استفاده می‌کنید؟
خیر، با توجه به اینکه فروش این نوع دارو‌ها با روح ورزش در تناقض است من علاقه‌ای به فروش آنها و کسب درآمد از این طریق ندارم. متاسفانه یکی از پردرآمد‌ترین متدهای درآمدی در باشگاه‌ها فروش دارو‌های ورزشی
 است. 
 
    از درآمدتان در باشگاه راضی هستید؟
فعلا خیر، خیلی راضی نیستم، ولی با توجه به اینکه از تاسیس این باشگاه ۷ ماه می‌گذرد، سیر صعودی خوبی را در این مدت‌زمان کم داشته‌ایم. من این باشگاه را با ۳۵ عضو تحویل گرفتم و در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ عضو از خدمات این باشگاه استفاده می‌کنند. 
 
 برای راه‌اندازی یک باشگاه بدنسازی به جز سرمایه  چه پارامترهای دیگری نیاز است؟
علاوه بر سرمایه و تخصص مطمئنا برای تاسیس یک باشگاه خوب باید تیم خوبی داشته باشید. تیمی شامل مربیان خوب، نظافتچی خوب، بوفه‌دار خوب و… و ورای این موارد خودتان هم یک بیزینس‌من خوب  باشید.
 
 چه برنامه‌ای برای بهتر کردن اوضاع و موفقیت بیشتر دارید؟
با توجه به خدمات و تیم خوبی که داریم، برنامه‌ام این است که تبلیغاتم را بیشتر کنم تا این خدمات را به همشهریان عزیزم معرفی و به آنها خدمت‌رسانی کنم. ما تازه‌واردیم و هنوز جا نیفتاده‌ایم و با توجه به کیفیتی که داریم به آینده بسیار خوش‌بین  هستم. 
 
 چشم‌انداز شما برای ۵ سال آینده چیست؟
چشم‌انداز من این است که بتوانم کسب‌وکارم را گسترش بدهم و بتوانم باشگاه بزرگ‌تری را داشته باشم و در این زمینه فرد موفقی بوده و باشگاه‌های متمایزی داشته  باشم. 
 
  مزیت رقابتی شما نسبت به رقبای‌تان چیست؟
من نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم، ولی بازخوردی که از بچه‌ها گرفتم، این بوده است که اینجا با توجه به اینکه خود من هم ورزشکار هستم، بسیار راحتند و مزیت‌های دیگری هم که باز هم بچه‌ها و مشتریان لطف داشته‌اند و داده‌اند برخورد خوب ما و تیم‌مان با آنها بودهاست. ضمنا مشتریان ما از تمیزی و نظمی هم که باشگاه داشته است، راضی هستند. از لحاظ امکانات هم دستگاه‌هایی که باشگاه ما دارد بسیار مجهز هستند و شما به راحتی به دستگاهی که به آن نیاز دارید، دسترسی پیدا می‌کنید. خداراشکر هم بچه‌ها همه با هم دوست هستند و کسی احساس غریبگی در این باشگاه  نمی‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.