صفحه اصلی / اینترنت کم‌رنگ در پررنگ‌ترین گردهمایی رسانه‌ای

اینترنت کم‌رنگ در پررنگ‌ترین گردهمایی رسانه‌ای

شایلی قرایی
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از روز جمعه، پنجم آبان‌ماه به مدت ۸ روز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران میزبان علاقه‌مندان و اهالی رسانه است. در این دوره از نمایشگاه ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه حضور دارند. این نمایشگاه شنبه، ششم آبان‌ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی و رئیس نمایشگاه مطبوعات، شماری از مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری، مدیران و دست‌اندرکاران رسانه‌های کشور به طور رسمی گشایش یافت. امسال در این رویداد بزرگ رسانه‌ای، ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بیش از ۱۳ هزار متر مربع حضور دارند. 
در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منطقه‌ای و استانی) و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند. بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نیز در این رویداد فرهنگی حضور دارند. 
اما بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی صبح روز جمعه ۵ آبان در مصلای بزرگ امام خمینی آغاز به کار کرد که این رویداد بزرگ رسانه‌ای از همان روز اول با مشکل قطعی اینترنت حتی برای غرفه‌داران روبه‌رو بوده است. این نمایشگاه روز جمعه دوازدهم آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد، اما هنوز مشکل اینترنت آن به قوت خود باقی است و نبود سرویس اینترنت، مشکلاتی را برای اطلاع‌رسانی و پوشش خبری این رویداد برای اهالی رسانه، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان پدید آورده است. 
اصلانی، یک غرفه‌دار که از راه دوری برای شرکت در نمایشگاه به تهران آمده است، ضمن نارضایتی از سیستم ارتباطی و اینترنت ضعیف این گردهمایی بزرگ به «کسب‌وکار» گفت: اینجا نمایشگاه مطبوعات است و این بدان معناست که ما برای حضور در یک گردهمایی بزرگ و پررنگ رسانه‌ای اینجا هستیم، اما متاسفانه از کمترین امکانات ارتباطی برخورداریم. وی ادامه داد: ‌در وهله اول که برای جانمایی درخواست خود را فرستادیم، با اینکه در روزهای اول و با مبالغ ارائه‌شده موافقت کرده بودیم در بدترین جای سالن و دور از دید مردم توانستیم غرفه بگیریم. ما اینجا حضور پیدا کردیم تا اگر در شهرستان دیده نمی‌شویم، فرصتی داشته باشیم برای دیده شدن. 
این غرفه‌دار که خود را جانشین سردبیر نشریه‌ای محلی در استان فارس معرفی می‌کند، توضیح داد: از طرف دیگر سرویس‌دهی اینترنت موبایل در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اختلال همراه است. هر سال همین مشکل وجود دارد. ما چندین سال است که در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم و برای ارسال اطلاعات نمایشگاه به نشریه خود نیاز به اینترنت پرسرعت داریم، اما متاسفانه با وجود برگزاری همه‌ساله نمایشگاه مطبوعات در محل مصلای امام خمینی، سرویس‌دهی اپراتورهای موبایل در این مکان همچنان با مشکل همراه است و این مشکل را هر سال شاهد هستیم و به نظر می‌رسد کسی تمایلی به حل این مشکل ندارد. 
اصلانی همچنین گفت: نمایشگاه مطبوعات هرساله پذیرای تعداد بسیاری از علاقه‌مندان به مطبوعات است، اما به دلیل عدم پوشش‌دهی مناسب شبکه‌های تلفن همراه در این مکان، بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان با مشکل ارتباطی مواجه هستند. 
صدای اعتراض درباره مشکل ارتباطی و اینترنتی به همین جا ختم نمی‌شود. احمد رضایی، غرفه‌داری که ناشر کتاب است و مسئولیت انتشار چند روزنامه را در شهر همدان دارد، در گفتگو با «کسب‌وکار» عنوان کرد: چندین سال است که در نمایشگاه مطبوعات تهران شرکت می‌کنم و با وجود مشغله بسیار زیادی که به دلیل چاپ روزنامه و ماهنامه در همدان دارم، علاقه‌مند به حضور در این گردهمایی بزرگ رسانه‌ای هستم. 
وی ادامه داد: هر سال در نخستین روزهای اعلام درخواست جانمایی برای شرکت در این نمایشگاه درخواست خود را ارائه داده‌ام و امسال نیز به روش چند سال پیش عمل کردیم و خوشبختانه توانستیم در یکی از بهترین راهروها غرفه بگیریم. احمد رضایی گفت: برای حضور در نمایشگاه مطبوعات به عنوان ناشر بسیار انگیزه دارم، چراکه در این گردهمایی طی این چند سال توانسته‌ام بر تجربیات خود در تعامل با اصحاب رسانه و کارشناسان دنیای رسانه بیفزایم، اما اینجا یک گلایه وجود دارد و آن هم سیستم ضعیف ارتباطی و اینترنتی آن است. 
این ناشر باسابقه توضیح داد: با وجود آنکه اپراتورها تاکید مکرری بر تقویت پوشش‌دهی در محل مصلای تهران دارند، اما هم‌اکنون سرویس دیتای موبایل با قطع و وصل بسیاری همراه است و حتی مشترکان اپراتورهای مختلف تلفن همراه در برقراری مکالمه نیز با اختلال مقطعی روبه‌رو هستند. این مشکل را هر سال مشاهده می‌کنم و بسیار جای تعجب دارد که چرا مسئولی برای رفع این مشکل چاره‌ای نمی‌اندیشد. غرفه ما در نخستین راهروهای نمایشگاه قرار دارد و روزانه افراد بسیاری از این محل عبور می‌کنند و من از لابه‌لای صحبت‌های بازدیدکنندگان نیز متوجه شده‌ام که از ضعف پوشش‌دهی دیتای موبایل در سرویس ۳G  و ۴G اپراتورها احساس نارضایتی دارند. روبه‌روی غرفه این ناشر، اطلاعات نمایشگاه مطبوعات به چشم می‌خورد. برای کسب اطلاع از چگونگی ارائه اینترنت به سمت اطلاعات می‌روم. آقای… مسئول اطلاعات بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به «کسب‌وکار» می‌گوید: البته اینجا اطلاعات نمایشگاه است و این بدان معناست که آدرس غرفه و جانمایی و هر سوالی مربوط به غرفه‌ها را پاسخ می‌دهیم. 
وی ادامه داد: درباره اینترنت نمایشگاه باشد، از مسئولان بپرسید که چرا اینترنت این گردهمایی بزرگ اینقدر ضعیف است که صدای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان درآمده است. این رویداد بزرگ رسانه‌ای از همان روز اول نه از همان سال اول برگزاری آن با مشکل قطعی اینترنت حتی برای غرفه‌داران روبه‌رو است. 
به گفته این مسئول اطلاعات، مهران عباسی‌انارکی، قائم‌مقام نمایشگاه مطبوعات از ارائه سرویس «وای‌فای پابلیک رایگان» برای عموم حاضران در فضای این نمایشگاه در شبستان مصلای تهران خبر داده بود که هنوز از آن خبری نشده و قرار بوده به هر غرفه یک آی‌پی برای استفاده از سرویس اینترنت داده شود که البته مشخص هم نیست که توزیع این آی‌پی‌ها در ستاد اجرایی نمایشگاه مطبوعات آغاز شده یا در حد حرف باقی مانده است. 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.