صفحه اصلی / ایران در صنعت CNG جایگاه رفیعی دارد

ایران در صنعت CNG جایگاه رفیعی دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، سیدمصطفی میرسلیم، امروز (سه‌شنبه، نهم آبان ماه) در افتتاحیه هفتمین همایش و نمایشگاه بین‎المللی دوسالانه خودروهای گاز سوز آسیا و اقیانوسیه (انگوا) با اشاره به این که از ۱۵ سال پیش به موضوع استفاده از گاز طبیعی در موتورهای گاز سوز پرداختیم، افزود: یکی از مشوق‌های ما در این حوزه شخص مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت بود.
وی گفت: ما به آثار و تبعات استفاده از سوخت گاز در خودروها واقف بودیم و در این مسیر آنچه در توان داشته‎ایم انجام داده‎ایم، از آن سال‌ها تا به امروز نیز اقدام‌های خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های صنعت CNG انجام شده است.
رئیس همایش انگوا تصریح کرد: با همکاری دانشگاه‌ها توانستیم قوای محرکه مناسب را برای خودروهای پایه گازسوز ایجاد کنیم، هرچند در این بخش تاخیر داشتیم، اما این مقدار تاخیر قابل گذشت بود.
میرسلیم با بیان این که رغبت خودروسازان در ابتدا برای تولید خودروی پایه گازسوز مناسب نبود، عنوان کرد: بازار مصرف خودروهای گازسوز در ابتدا مناسب نبود، امروز با اقدام های انجام شده جایگاه های سوخت گاز طبیعی به وفور در کشور وجود دارد که بازار مصرف را گسترش داده‌اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزارت صنعت باید به صورت فعال وارد صحنه صنعت CNG شود تا به کمک خودروسازان در این حوزه به اشتغالزایی برسیم.
وی با بیان این که در زمینه طراحی، ساخت، تولید و بهره برداری صحیح از ایستگاه های سوخت گیری باید تلاش های متناوبی انجام دهیم تصریح کرد: هم اکنون شرایط مصرف گاز طبیعی CNG مطلوب است هرچند کمبودهایی وجود دارد.
میرسلیم به جایگاه رفیع ایران در صنعت CNG اشاره کرد و گفت: استفاده از سوخت پاک CNG یکی از راه‌های مقابله با آلودگی هوا و حفظ محیط زیست است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به همکاری وزارت نفت برای توسعه خودروهای پایه گازسوز در کشور اشاره و عنوان کرد: از همکاری و پشتیبانی‌های شخص وزیر نفت در این حوزه تشکر می‌کنم، معتقدم برای عملیاتی کردن سیاست‌های حوزه صنعت CNG باید از همکاری وزارت صنعت نیز برخوردار شویم.
وی افزود: برخی ساختارها باید تغییر کنند تا بتوانیم سبد سوخت کشور را اصلاح کنیم، هم اکنون تنها ۲۰ درصد سبد سوخت کشور به گاز طبیعی اختصاص دارد که برای حفاظت از محیط زیست باید هرچه بیشتر به سمت استفاده از سوخت پاک CNG حرکت کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.