صفحه اصلی / ۹۰ درصد تجهیزات مرتبط با صنعت سی‌ان‌جی تولید داخل است

۹۰ درصد تجهیزات مرتبط با صنعت سی‌ان‌جی تولید داخل است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، امیر خاکی صبح امروز (سه شنبه، نهم آبان‌ماه) در آیین گشایش هفتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی دوسالانه انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه (آنگوا) گفت: امیدواریم برگزاری این همایش در کشور، ما را در رسیدن به اهدافمان در بخش سی ان جی کمک کند.
وی افزایش سهم گازطبیعی در سبد حمل و نقل و تحریک بازار خودروی گازسوز را به عنوان ۲ هدف نام برد و افزود: اصلاح خودروهای تولیدی کارخانه ای، استفاده از موتورهای پایه گازسوز و افزایش پیمایش آن از دیگر اهداف مورد نظر ماست.
خاکی به تولید خودروهای هیبریدی_سی ان جی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف ما تمرکز بر تولید این خودروها به جای خودروهای هیبریدی_بنزینی است.
وی ادامه داد: بازسازی و احیای حمل و نقل عمومی گازسوز، توسعه گازرسانی به صنایع و روستاها از طریق سی ان جی، ایجاد شبکه صادراتی در کشورهای زیر پوشش آنگوا و ایجاد یک مرکز و مرجع تصمیم سازی هماهنگی میان جایگاه‌ها و خودروها نیز از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
نایب رئیس انجمن انگوا با بیان اینکه ١٧ درصد ناوگان گازسوز جهان به ایران تعلق دارد، تصریح کرد: همچنین هشت درصد جایگاه‌های عرضه سی ان جی جهان نیز در ایران وجود دارد.
به گفته وی، از ابتدای ایجاد طرح سی ان جی در ایران، ۵۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در کشور استفاده شده است.
نایب رئیس انجمن آنگوا تصریح کرد: سی ان جی گرانترین گاز است که حدود چهار برابر گاز صنعتی و خانگی قیمت دارد که این نشان از اهمیت این گاز است.
خاکی همچنین به تولید ٩٠ درصد تجهیزات مربوط به سی ان جی در داخل ایران اشاره کرد و افزود: با همه اینها سهم گاز طبیعی در بخش حمل و نقل کمتر از ۴ درصد است.
بخش خصوصی در صنعت سی ان جی فعال تر شود
وی با بیان این‌که دولت تاکنون زیرساخت‌های لازم را برای توسعه صنعت سی ان جی فراهم کرده است، تاکید کرد: هم اکنون بخش خصوصی باید کاری کند که سبب افزایش دوباره تقاضای سی ان جی در کشور شود.
نماینده ایران در آنگوا از ایجاد یک شبکه صادراتی در این انجمن به عنوان یکی از انتظارهای بخش خصوصی در این کنفرانس نام برد و افزود: برای ایجاد یک شبکه صادرات در درون مجموعه آنگوا، اقدام‌هایی انجام داده‌ایم.
خاکی از ایجاد شبکه صادراتی به عنوان یکی از محورهای اساسی این کنفرانس نام برد و گفت: هم اکنون ۲۴ درصد از ناوگان حمل و نقل کشور گازسوز است و برای افزایش آن به ۳۵ درصد، برنامه ریزی شده است؛ بنابراین جا دارد که شرکت‌های داخلی به صادرات نگاهی داشته باشند.
وی تاکید کرد: هم اکنون ظرفیت کشور در بخش تجهیزات و خدمات فنی سی‌ان‌جی مناسب است که باید برای توسعه آن برنامه‌ریزی شود.
خاکی از آشنایی با فناوری های روز دنیا به عنوان یکی دیگر از رویکردهای آنگوا نام برد و گفت: آشنایی دیگر شرکت‌ها با ظرفیت‌های داخلی کشور ما و ارائه تازه‌ترین فناوری‌های روز از سوی کشورهای عضو نیز در برنامه کار همایش هفتم آنگوا قرار دارد.
به گزارش شانا، بر اساس تصمیم نشست هیئت مدیره آنگوا (انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه) در ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی، ایران به‌طور رسمی به عنوان میزبان همایش دوسالانه بین‌المللی و نمایشگاه آنگوا در سال ۲۰۱۷ میلادی تعیین شد.
این کنفرانس سه روزه به طور مشترک از سوی چهار نهاد اتحادیه گاز طبیعی فشرده شده (سی‌ان‌جی) ایران، اتحادیه تولیدکنندگان تجهیزات سی‌ان‌جی ایران، اتحادیه سوخت‌های جایگزین و انجمن سوخت‌های جایگزین برگزار و اداره می‌شود.
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی نفت ایران، سازمان ملی استاندارد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور و برخی نهادهای مسئول، حامیان این رویداد هستند.
مؤسسه‌های خارجی ان جی وی گلوبال، کی ای ان جی وی، و کی ئی آی تی آی نیز از رویداد آنگوا ۲۰۱۷ حمایت می‌کنند.
آنگوا ۲۰۱۷ شامل یک کنفرانس و نمایشگاه خودروهای گازسوز و کاربرد فناوری‌ سوخت‌های جایگزین است.
آنگوا دارای ۶۵ عضو از ۱۸ کشور دنیاست و چین، کره جنوبی، مالزی، تایلند، فیلیپین، هند کشورهای برگزار کننده همایش در سال‌های گذشته بوده اند؛ امسال ایران برای نخستین بار میزبان این همایش است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.