صفحه اصلی / طرح تفصیلی شهر جدید علوی در دست تهیه است

طرح تفصیلی شهر جدید علوی در دست تهیه است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان ضمن اشاره به این موضوع که طرح جامع شهر جدید علوی در سال ۱۳۹۲ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است، گفت: طرح تفصیلی شهر جدید علوی، توسط شرکت شهرهای جدید و با نظارت راه و شهرسازی هرمزگان در دست تهیه است.
وی افزود: شهر جدید علوی در موقعیت ۲۲ کیلومتری شمال غربی بندرعباس با اهداف جذب سرریز جمعیتی از شهر بندرعباس، اسکان جمعیت شاغل در صنایع غرب بندرعباس (آلومینیوم فولاد، اسکله شهید رجایی، پالایشگاه و…)، افزایش عرضه اراضی شهری و در نهایت مهار رشد بی‌رویه قیمت اراضی شهری و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی از طریق گسترش فعالیت‌های بخشی در کوتاه‌مدت مکان‌یابی شده است.
گورانی با بیان اینکه وسعت شهر علوی برابر ۱۰۰۰ هکتار با پیش‌بینی جمعیت ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است، تصریح کرد، با توجه به ساختار قوی بخش خدمات و ساختار ضعیف بخش صنعت در استان و پیش‌بینی رشد بالای صنعت تا افق ۱۴۰۵، شهر جدید علوی می‌تواند با قرار دادن کارگاه‌های کوچک و زودبازده موجب تحقق پیش‌بینی طرح‌های فرادست شود.
وی افزود: از آنجایی که نظم‌بخشی به ساخت و سازهای شهری از طریق ایجاد ساز و کارهای قانونی و با توجه به گسترش پویش شهرنشینی اتفاق می‌افتد، می‌تواند مهم‌ترین هدف شهرسازی و طرح‌های تفصیلی تلقی شود. از این رو طرح تفصیلی شهر علوی با این رویکرد و با حضور کارشناسان شهرسازی، شهر جدید علوی و مهندسین مشاور مورد بررسی قرار گرفته است.
گورانی عنوان کرد: از آنجایی که یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح تفصیلی زیست‌پذیری و کیفی‌سازی زندگی در شهرهاست ابراز امیدواری کرد، طرح تفصیلی شهر جدید علوی بتواند در راستای حل مشکلات شهر بندرعباس و همچنین مسائل صنایع غرب مؤثر واقع شود

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.