چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرصت‌های شغلی اینترنت اشیا

فرصت‌های شغلی اینترنت اشیا

سرمقاله
اینترنت اشیا یک تحول نوین و جدید در فناوری اطلاعات است که ثابت شده تاثیر اقتصادی آن ده‌ها برابر بیشتر از تاثیری است که اینترنت از زمان حضور خود در کشورهای مختلف و بر اقتصاد آنها داشته است. متاسفانه ایران همانند برخی دیگر از کشورها هیچ‌وقت به‌موقع وارد موج جدید اتفاقات و به عنوان نمونه فناوری‌های نوین و گسترده مانند تجارت الکترونیکی در حوزه کسب‌وکار یا توسعه دولت الکترونیکی برای ساماندهی به وضعیت غیر قابل قبول بوروکراسی اداری و در نهایت همین موضوع اینترنت اشیا نشده است. اهمیت استفاده از این فناوری از آنجایی ضروری به نظر می‌رسد که در پیش‌بینی‌ها آمده است که اینترنت اشیا پتانسیل اقتصاد ۱۸ هزار میلیارد دلاری را براساس ارتباط‌دهی بین ۵۰ میلیارد شیء تا سال ۲۰۲۰ در خود دارد که متاسفانه نمی‌توان با جرات و به راحتی به این مهم اذعان کرد که سهم ایران در این بین قابل توجه است.
ما هنوز برنامه مشخصی برای جذب سرمایه عظیم که بتواند بستر اشتغال میلیون‌ها جوان بیکار را فراهم کند، نداریم. پس چطور می‌توانیم سهم خود را در استفاده از این فناوری بزرگ ارتقا دهیم؟ اینترنت اشیا به لحاظ اینکه پتانسیل ارتباطی بالایی دارد، می‌تواند سبب ارتباطات بیشتر بین افراد جوامع محلی، ملی و بین‌المللی و افزایش آگاهی و تعامل آنها با هم ‌شود که این یعنی توسعه اجتماعی. توسعه اجتماعی هم به دنبال خود توسعه اشتغال را خواهد داشت و اگر برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از اینترنت اشیا داشته باشیم می‌توانیم به فرصت‌های شغلی داخلی و حتی بین‌المللی بیندیشیم.
به عبارت بهتر اینترنت اشیا زمینه اشتغال پایدار میلیون‌ها نفر را فراهم می‌کند و برای رسیدن به اشتغال در حوزه اینترنت اشیا نیازمند آموزش‌های جدید در دانشگاه‌ها و تربیت کارشناسان زیادی هستیم که خوشبختانه این آموزش در کشور ما همزمان با آموزش در سایر نقاط جهان آغاز شده است و شاید آینده‌ای روشن در انتظار اقتصاد باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.