صفحه اصلی / بیش از ٧٠ درصد مرگ و میرها در دنیا به دلیل بیماریهای غیرواگیر است

بیش از ٧٠ درصد مرگ و میرها در دنیا به دلیل بیماریهای غیرواگیر است

 دکتر علیرضا رییسی در همایش ملی روز جهانی غذا با بیان اینکه بحث امنیت غذایی در جامعه بین المللی نا آشنا و جدید نیست، گفت: بحث امنیت غذایی اولین اولویت سیاست گذاران در تمام کشورها است.
وی افزود: در جامعه امروز، مهمتر از امنیت غذا، امنیت تغذیه مدنظر است، چراکه تنها سیر شدن فرد کافی نیست، بلکه کیفیت غذا هم مهم است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رییسی گفت: در امنیت غذایی دسترسی، اقتصاد و تامین غذا مطرح است، اما در بحث امنیت تغذیه، پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مطرح می شود.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: عوامل برهم زننده امنیت جامعه مسائلی مانند جنگ، سیل و تحریم ها هستند که سیاستگذاران جامعه را وامی دارد، نسبت به امنیت غذایی حساس شوند.
وی با بیان اینکه در دنیا بیش از ٧٠ درصد مرگ و میرها به دلیل بیماری های غیرواگیر است، افزود: بسیاری از بیماری ها با روش تغذیه ای مناسب قابل پیشگیری است.
رییسی همچنین تصریح کرد: ٢٩ درصد زنان و ١۵ درصد مردان دچار چاقی هستند و در واقع ۶٠ درصد جمعیت بالای ١٨ سال با افزایش وزن روبرو هستند.
وی با بیان این که مصرف سرانه نمک در ایران ٢ تا ٣ برابر مصرف دنیا است، گفت: با توجه به اینکه مردم به سمت مصرف غذاهای آماده می روند، باید در تولیدات خود مصرف نمک و قند را کاهش دهیم.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه با تغذیه مناسب جلوی ٣٠ درصد سرطان ها گرفته می شود، گفت: عادات غذایی نامناسب دلیل بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و دیابت است.
رییسی خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان تغذیه در حوزه بهداشتی سبب می شود که الگوی تغذیه اصلاح شده و روند افزایش بیماری ها کاهش پیدا کند.
وی به مطالعه ای که در سال ٢٠١۵ درمورد سوء تغذیه کودکان انجام شد، اشاره کرد و گفت: ایران تا ٧۵ درصد در اصلاح سوء تغذیه کودکان موفق عمل کرده است.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: در طی ١٠ سال گذشته روند کم خونی کاهش چشمگیر داشته است و برای دختران دبیرستانی آهن یاری ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.