صفحه اصلی / باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

یک برنامه روابط عمومی همیشه روند استانداردی داشته که در آن از استراتژی‌های مشخصی همچون ارتباطات رسانه‌ای، انتشار خبر رسمی و برگزاری همایش‌ها استفاده می‌شده تا بتواند داستان برند را به گوش مخاطبان برساند. اما با قدرت گرفتن اینترنت و فراگیری تکنولوژی‌های مختلف، این روند دستخوش تغییرات اساسی و عمده‌ای قرار گرفت. البته اصل داستان روابط عمومی و هسته اصلی آن همیشه بدون دست و بکر مانده و هیچگاه وابسته به زمان و مکان نبوده است. این اصل همان داستان سرایی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اخباررسمی، مهم نیست که شرکتی هستید با پیشینه‌ای زیاد و درآمدی میلیاردری یا استارتاپی تازه کار که در پی جمع آوری سرمایه گذار برای ادامه حیات خود است، مهم این است که هر برندی داستان خودش را دارد. باید توجه داشته باشید که هر سازمان و شرکتی نیاز به استفاده از ابزار روابط عمومی برای برندسازی دارد و باید با زبان خود با مخاطبان و مشتریان بالقوه خود صحبت کند. برای این کار باید دو اصل کلی را مدنظر داشته باشید که در ادامه خواهند آمد.
 اصل اول بر داستان سرایی استوار است
کسانی که کار روابط عمومی انجام می‌دهند باید داستان سراهای خوبی باشند و از زیر و بم کسب و کار خود آگاه باشند تا بتوانند داستان‌ها و محتوای مربوط به کار را به درستی و با قوت بالا منتشر کنند. آنها باید بتوانند در مورد دید شرکت، چگونگی تعامل با شرکت، کارهای صورت گرفته و فعالیت‌های اجتماعی سازمان و همچنین داستان محصولات شرکت به گونه‌ای جذاب و گیرا صحبت کنند. البته منظور از داستان سرایی ارائه مطالب به گونه‌ای ساده و مینیمال برای کسب بیشترین بازخورد از سمت کاربران است.
برای نوشتن داستان و خبر خود زمان بگذارید و آن را چند بار بازبینی کنید. از نقطه نظر کاربر به موضوع نگاه کنید و ببینید می‌خواهید چه مطلبی را به گوش خواننده برسانید. اگر برای موضوع نوشته خود دچار مشکل شده‌اید می‌توانید از ۷۱ ایده خبرساز استفاده کنید.
اصل دوم بر انتشار خبر استوار است
پیش‌تر برای انتشار خبر تنها از روزنامه‌ها استفاده می‌شد. اما امروزه با گسترش فضای اینترنت و وجود کاربران در این فضاها کانال‌های ارتباطی بوجود آمده‌اند که کاربران بیشتری به خود جلب می‌کنند.
برای انتشار اخبار و داستان‌های خود می‌توانید از نیوزوایر و رابط رسمی خبر استفاده کنید. رابط رسمی خبر یک هاب خبری است که اخبار شما را بدست رسانه‌های مختلف رسانده و آن را مورد پوشش گسترده خبری قرار می‌دهند. این کار در ایران تنها توسط اخبار رسمی نخستین نیوزوایر بین المللی ایران صورت می‌پذیرد.
همچنین برای انتشار داستان‌های خود می‌توانید از رسانه‌های خودتان همچون وبلاگ سایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و دیگران را از داستان مورد نظر خود مطلع کنید.
با استفاده از این دو اصل کلی قادر خواهید بود صدای خود را رساتر پخش کنید تا دیگران شما را ببینند و برند شما در اذهان مشتریان نقش ببندد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.