صفحه اصلی / راه‌اندازی اداره کل تامین مالی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه دانش‌بنیان

راه‌اندازی اداره کل تامین مالی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه دانش‌بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت وجذب سرمایه معاونت علمی اظهار کرد: با توجه به اهمیت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار و رشد و ارتقای آنها، حضور یک سرمایه‌گذار که شناخت درستی از بازار داشته باشد، ضروری است؛ درهمین راستا معاونت علمی بستری را فراهم کرده تا شرکت ‌های دانش‌بنیان بتوانند در کنار سرمایه‌گذارانی که در این حوزه تخصص دارند، قرار گیرند.
وی همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای برقراری تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان با سرمایه‌گذاران و مشاوران این حوزه خبر داد و گفت: سامانه vc.isti.ir سه ورودی خواهد داشت؛ شرکت‌های دانش بنیان یا صاحبان ایده، سرمایه‌گذاران و مشاوران بر اساس تقاضای خود در این سامانه ثبت نام می‌کنند تا تعاملات مناسبی در جهت رشد و ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.
دلیری افزود: در این سامانه دسته اول شرکت‌های دانش‌بنیان یا صاحبان ایده هستند که برای جذب سرمایه‌گذار جهت ادامه فعالیتشان می‌توانند مشخصات خود را وارد کنند که البته در مدت کوتاه راه‌اندازی این سامانه تعداد زیادی پروژه و طرح ثبت‌نام شده‌اند.
وی همچنین به ورود و ثبت نام سرمایه‌گذاران نیز اشاره کرد و گفت: دسته دوم کسانی مانند بانک‌های بزرگ، هلدینگ‌ها و یا شرکت‌های بزرگ هستند که متقاضی سرمایه‌گذاری در این حوزه بودند که آنها نیز باید اطلاعات و تقاضاهای خود را اعلام و در سامانه ثبت کنند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی به حضور مشاوران در این سامانه نیز اشاره کرد و گفت: دسته سوم مشاوران و کسانی هستند که در اصل پل ارتباطی صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران خواهند بود و باید بتوانند لینک ارتباطی بین آنها را ایجاد کنند و در صورت نیاز به ارزش‌گذاری طرح، ایده یا پروژه با هردو طرف گفت‌وگو کرده و طرح را ارزش‌گذاری کنند.
دلیری اظهار کرد: ما از تمامی صاحبان ایده، شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌ها ، مراکز رشد، شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها تقاضا داریم برای رشد و ارتقا در حوزه دانش‌بنیان و دریافت حمایت معاونت علمی در این سامانه ثبت‌نام کنند تا مسؤولان اداره کل تامین مالی و سرمایه‌گذاری پس از رصد، زمینه‌های لازم برای برقراری بسترهای سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.
وی همچنین یادآور شد: در ابتدای راه برای سرمایه‌گذاری در چند پروژه بزرگ به توافقاتی رسیده‌ایم و این در حال پیگیری است زیرساخت‌های ارتباطی خوبی با ستادهای فناوری معاونت علمی فراهم شده تا بتوانند طرح‌هایی که در حوزه فعالیت این ستادها است را جذب کرده و برای آنها سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.
دلیری درادامه گفت: از طرح‌های خروجی شتابدهنده‌های موجود در کشور که می‌خواهند تجاری‌سازی کنند و طرح‌هایی که به صورت آزاد فعالیت دارند و امکان ارتباط با سرمایه‌گذاران را ندارند نیز حمایت می‌کنیم تا درجهت رشد و ارتقای خود گام بردارند.
وی در ادامه تاکید کرد: یکی از نیازهای اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان این بود که بستر تعامل با سرمایه‌گذاران برای آنها ایجاد شود که معاونت علمی این امر را اجرایی کرد؛ اما در این میان همراهی و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران و مشاوران نیز امری اجتناب‌ناپذیر است تا در یک بازه زمانی میان‌مدت هیچ شرکت دانش‌بنیانی در زمینه تامین مالی و جذب سرمایه مشکلی نداشته باشد     .
دلیری خاطرنشان کرد: ما معتقدیم سرمایه‌گذاری از طریق جذب سرمایه‌گذار یک تامین مالی پایدارتر و منطقی است؛ زیرا یک گروه تخصصی و باسابقه در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرند و آنها را یاری می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.