صفحه اصلی / هم‌نوایی ۱۲ زن در بیان دغدغه‌های اجتماعی

هم‌نوایی ۱۲ زن در بیان دغدغه‌های اجتماعی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، این نمایش سیزدهم مهرماه در سالن شهرزاد به صحنه رفت و ثریا شارقی ـ مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران ـ بعد از تماشای آن گفت: «کوکوی کبوتران حرم» اشاره‌ای مستقیم و غیرمستقیم به لایه‌های درونی آسیب‌های اجتماعی که زنان درگیر آن هستند دارد. نویسنده و کارگردان این نمایش در نظر دارند در عین کثرت و تنوع دردهای ۱۲ پرسوناژ، هماهنگی و هم‌نوایی آنها را به صدای کبوتران و مظلومیت و معصومیت آنها را به کبوتران حرم تشبیه کنند و همچنین تکیه‌گاه آنها را به امام رضا (ع ) نشان می‌دهند. 
او ادامه داد: این اثر همچنین دلیل درد مشترک همه آن‌ها را مردان جامعه می‌داند؛ عاملی که در معادلات اسمی کمتر نامی از آن‌ها برده می شود و جامعه بیشتر زنان را  مقصر می‌داند و مورد طعنه و سرزنش قرار می‌دهد. نکته دیگر اینکه نویسنده و کارگردان بخشی از مشکلات را در افراط و تفریط‌های  عملکرد گذشته می‌بینند که نتیجه آن به شکل ترس و دلهره و دوگانگی‌های رفتاری‌ای را که در ظاهر و باطن نمایانگر می‌شود به نمایش می‌گذارد. در مقابل هر کاراکتر زن، یک یا دو مرد با خصوصیاتی متفاوت وجود دارند. خانواده و افرادی که جامعه را از یک سری منکرات نفی می‌کنند، اما خود گرفتار همان منکرات هستند. درکل این تئاتر با زبانی عامیانه و ساده قصد دارد گرفتاری‌ها و نابسامانی‌های اجتماعی را برای همگان بیان کند.  
«کوکوی کبوتران حرم» به نویسندگی علیرضا نادری وکارگردانی افسانه ماهیان با رویکردی اجتماعی از پنج شنبه ۱۳ مهرماه روی صحنه رفت و تا ۲۸ آبان ماه هرشب ساعت ۱۹ در سالن شهرزاد اجرا می‌شود.
افسانه ماهیان پیش‌تر کارگردانی آثاری چون هم‌هوایی، سه جلسه تراپی و از زیرزمین تا پشت بام را برعهده داشته است.
دراین نمایش که ۱۲ پرسوناژ زن دارد (به ترتیب نقش)، مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان و شیدا خلیق به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.