صفحه اصلی / اجرای ۳ طرح ملی برای رفع نیازهای صنعت هوایی

اجرای ۳ طرح ملی برای رفع نیازهای صنعت هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا علی حاجی غلام سر یزدی اظهار کرد: صنعت هوایی اساساً به صورت شبکه‌ای از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، شرکت‌های ساخت و تولید و همچنین بازرگانی است و یک شرکت به تنهایی در این عرصه فعالیت نمی‌کند.
وی با بیان این که صنعت هوایی در کشورمان نیازمند طراحی شبکه‌ایی از شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی، شبکه بازرگانی و موسسات مالی است، گفت: در واقع مگاپارک هوایی ایران(مَپها) نیز شبکه‌ای از این‌هاست و مهمترین نقش آن نیز یکپارچگی بین مراکز مختلف و تضمین عملکرد زیرسامانه‌ها و سامانه‌های طراحی شده است.
حاجی غلام با اشاره آغاز فعالیت این مرکز از سال ۹۳، تصریح کرد: مگاپارک هوایی پس از تاسیس تفاهم‌نامه‌ای با پارک‌های علم و فناوری مازندران و یزد در راستای توسعه تجهیزات هوایی منعقد کرد.
وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه یزد خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با توجه به قابلیت‌های این مگاپارک و تحت عنوان «مرکز آزمایشگاهی ایمنی و استاندارد هوایی» منعقد و در کنار آن سمیناری آموزشی برای بیان نیازهای صنعت هوایی کشور برگزار شد.
دبیر کارگروه تجهیزات فرودگاهی استان از انعقاد دو تفاهم‌نامه‌ی دیگر تا آخر امسال با شرکت فرودگاه‌های ایران و سازمان هواپیمایی کشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نیاز صنعت هوایی به تجهیزات و گستردگی نیاز کشور به تجهیزات به روز، لازم است که شرکت فرودگاه‌های ایران و سازمان هواپیمایی کشوری با مراکز تحقیقاتی، تعاملی دوجانبه داشته باشند.
وی افزود: سه طرح کلان ملی در پارک علم و فناوری یزد در مورد تجهیزات امنیتی فرودگاه تا پایان امسال اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود با اجرای این طرح گامی در رفع نیازهای صنعت هوایی کشور برداشته شود.
مسئول مگاپارک هوایی کشور در پایان نیز با اشاره به نیاز این مرکز به حمایت پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، گفت: باید نیازها بیان و از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان برطرف شود که تحقق این امر، حمایت و همکاری پارک‌های علم و فناوری کشور را می‌طلبد.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.