صفحه اصلی / جابجایی زائران لرستانی اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل استان صورت می گیرد

جابجایی زائران لرستانی اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل استان صورت می گیرد

به گزارش کسب و کار نیوز مصطفی ملکی صادقی با اعلام این خبر افزود: با توجه به تجربه سه ساله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث ساماندهی نقل و انتقال زائران اربعین حسینی بنا داریم امسال با برنامه ریزی منسجم تر شرایط را برای جابجایی زائران در کمترین زمان ممکن و با استفاده از ناوگان استان فراهم نماییم.
وی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه ای در این راستا با حضور نمایندگان استانداری، اداره کل حج و زیارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شده است، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد زائران هم استانی در قالب کاروان های زیارتی تحت پوشش اداره کل حج و زیارت اعزام گردند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان،  اطمینان زائران از ساعت بازگشت و حضور به موقع وسیله نقلیه عمومی(اتوبوس)، ایمنی سفر و تعهد آژانس مسافرتی در رابطه با زائر، تامین رفاه عمومی و جلوگیری از ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به مرز مهران را از مزایای این تصمیم گیری عنوان کرد.
وی گفت: در سالهای گذشته با دو خواسته ملی و استانی در رابطه با زائران مواجه بودیم که در سطح ملی دغدغه اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ساماندهی بازگشت زائران از مرز مهران به دلیل ازدحام در این محور بود از طرفی در سطح استانی با توجه به اینکه استان لرستان از پیشگامان برپایی موکب های مردمی اربعین حسینی هم در استان و هم در مرز مهران به شمار می رود این انتظار وجود داشت که زائران هم استانی از طریق ناوگان استان جابجا شوند تا دغدغه خاطر مردم و مسئولان کمتر شود.
ملکی ادامه داد: برای پاسخ به این خواسته بحق و رفاه عمومی زائران سعی بر آن داریم برای امسال با هماهنگی دستگاه های ذیربط  حداقل هایی را در نظر گرفته و هدف‌گذاری کنیم در این راستا هفته آینده جلساتی به صورت جداگانه با شرکت های مسافربری و آژانس های مسافرتی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره کل حج و زیارت استان برگزار و سپس در جلسه مشترکی موارد مورد نظر تحلیل و نتیجه آن در همایشی بزرگ که به همین مناسبت برگزار می گردد، اعلام خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با لطف خداوند متعال، در سایه عنایت اهل بیت خاصه سالار شهیدان حضرت امام حسین علیهم السلام و تلاش مجموعه دست اندرکار هر سال بهتر از قبل در این همایش عظیم تشیع خدمت رسانی کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.