چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / جابجایی ۵۳ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

جابجایی ۵۳ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی شش‌ماهه نخست سال ۹۶ اظهار کرد: طی این مدت در مجموع ۵۳ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۹۳۶ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که ۶.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش عملیات داشته‌ایم.
وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۳۴ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۵۸۷ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۸ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۳۴۹ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.
افزایش دو برابری ترانشیپ کالا
عفیفی پور گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال، بالغ بر یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۵۷ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ثبت رشد ۱۰۸ درصدی، نشانگر افزایش بیش از دو برابری این بخش از عملیات است.
صادرات غیرنفتی رونق گرفت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال ۹۶ را ۱۹ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۵۵۲ تن با رشد ۱۱ درصدی اعلام کرد.
وی از واردات ۵ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۷۲ تن و کابوتاژ چهار میلیون و ۱۷۴ هزار و ۲۳۰ تن از این‌گونه کالاها خبر داد.
افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت غیرنفتی
عفیفی پور همچنین از رشد ۳۱ درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، دو میلیون و ۹۵۷ هزار و ۷۲۱ تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شد.
صادرات ۷.۴ میلیون تن فرآورده‌های نفتی
این مقام مسئول حجم صادرات فرآورده‌های نفتی از ابتدای امسال تاکنون را ۷ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۸۸۳ تن و کابوتاژ این‌گونه محموله‌ها را ۹ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۸۶۶ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، ۳۹ هزار و ۴۲۷ تن از این‌گونه کالاها ترانزیت و یک میلیون و ۵۸۹ هزار و ۱۷۳ تن از فرآورده‌های نفتی وارد شد.
عملیات کانتینری ۳۳ درصد افزایش یافت                       
وی با اشاره به فعالیت پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، بیان کرد: طی این مدت، بالغ بر یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۷۹ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد ۳۳ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی امسال را ۱۹ هزار و ۳۶۸ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، دو هزار و ۶۰۳ فروند کشتی بالای هزار تن و ۱۶ هزار و ۷۶۵ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته‌اند.
ترابری ۹.۸ میلیون نفر سفر دریایی
عفیفی پور همچنین جایگاه ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران را یادآور شد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای مهر ماه، ترابری ۹ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۹۹ نفر سفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.